Har oprettet min første adwords kampagne nogensinde - men nu står den med en status "under gennemgang" - hvad betyder dette reelt, og ved nogen hvor lang tid det vil tage for at den bliver aktiveret af google?
Det sker forholdsvist hurtigt, som regel indenfor et par minutter og højst efter et par timer. Det er en automatisk proces. Går der meget længere tid, altså flere dage, skal du skrive til Google, da der kan være opstået en fejl i processen.
Jeg har oplevet at nye Adwords brugere, som bliver oprettet helt fra bunden af, ofte tager længere tid at få gennemgået deres kampagner. Dette kan også komme på tale med relative nye Adwords brugere.
De fleste kunder jeg har arbejdet for, har dog haft Google i et stykke tid, og her går gennemgangen langt hurtigere. Det sker ofte indenfor et par minutter og så er alt gennemgået i kampagnen.
Du kan altid prøve at skrive til Google, hvilket kan fremskynde processen. Men kampagnerne plejer som ofte at blive gennemgået meget hurtigt - det har Google jo også en fordel i.
Dette kan du blandt andet gøre ved at ændre en ting ved annoncen og ændre det tilbage igen med det samme. Det plejer at hjælpe på det.
Du vil højst sandsynlig få samme svar fra Google - Det kommer bare først om et par dage / uger alt efter dit forbrug. Til en anden gang kan du kontakte dem via Hjælp knappen inde i kontoen.