Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

erhvervsleje kontrakt hjælp

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står med et nyt attraktivt lejemål, jeg har lige fået et udkast til lejekontrakten
jeg stusser lidt over der i §4 står følgende

<-----klip fra erhvervsleje kontrakten--------> 
§4

Lejemåles begyndelse og opsigelse

4.1 Lejemålet tager sin begyndelse den xx dato 2010

4.2 Udlejer kan opsige lejemålet efter Erhvervslejeloven §14, hvis parterne ikke kan nå til enighed om de fremtidige lejevilkår efter at være gået frem efter reglerne i Erhvervslejeloven §14, jf. lejekontrakten § 6. Udlejer kan endvidere opsige lejemålet efter Erhvervslejelovgivningens til enhver tid gældende regler, for tiden Ehvervslejeloven § 61, stk. 1. Opsigelsen fra udlejers side kan ske med 6 måneders forudgående skriftlig varsel til ophør den 1. i en måned. Udlejer kan dog tidligst opsige lejemålet til fraflytningden xx dato 2011. medmindre opsigelsen er begrundet i, at lejer ikke har iagtaget god skik og orden

4.3 Opsigelsen fra lejers side skal med mindre andet er aftalt ske med 6 måneders forudgående skriftlig varsel til ophør den 1. i en måned.

§5 springer vi lige over da det er "Lejens størrelse, betaling og regulering"

§6

Ændring af lejevilkår

6.1 Udlejer er berettiget til at kræve vilkårene for lejeaftalen ændret i overensstemmelse med reglerne i Erhvervslejeloven § 14 med den virkning, at udlejeren kan opsige lejeren, hvis parterne ikke efter en forhandling er nået til enighed om de fremtidige lejevilkår. Fremsættelse af krav, eventuel indsigelse fra lejer, forhandling mellem parterne og opsigelse skal ske efter reglerne i Erhvervslejeloven § 14, stk. 5-8

6.2 I tilfælde af opsigelse efter denne bestemmelse har lejer krav på erstatning, jf. nærværende kontrakt § 20.1

§ 20

20.1 Ved lejemålets ophør forbliver ejendommens mur- og nagelfaste tilbehør og installationer af enhver art udlejers ejendom.

<----------------------->

er det normalt og vil de kunne smide mig på porten efter 1 år  når jeg har invisteret 1 milion i min nye butik eller vil jeg være beskyttet af en lov efter Erhvervslejeloven

Hvad siger i ?

Jeg har set her (under Erhvervslejelovens §14 )
http://www.danmarkserhvervslejerforening.dk/nyhedsbrev/nyhedsbrev_nr_11_april_2005.htm

der står
<------------------>
Denne regel gælder dog kun for lejemål, hvor den virksomhed, der udøves i lejemålet, ikke er afhængig af lejemålets placering. Det vil sige, at reglen ikke gælder for eksempel det typiske butikslejemål. Reglen gælder også kun hvis bestemmelsen er indsat i lejekontrakten.
<----------------->

Min kommende butik er et butikslejemål og lejemålets placering er 100% af betydning for min forretning

hvad kan jeg gøre ?

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)