Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af deltids-firma: Hvor meget skal nuværende arbejdsgiver vide?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh S
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har på det sidste, tænkt meget på opstart af et "Netværks konsulent og webprogrammering enmandsfirma".

Jeg er i lære som Datatekniker på 3år, og har elevplads hos en netværks producent.

Mit spørgsmål er så bare, SKAL min elevplads kende til og eller godkende mit opstart af firma?

Da det blandt andet er et netværks konsulent.

Jeg vil dog tage udgangspunkt i deres produkter, da det er der jeg har det bedste underlag.(Og hvis muligt blive partner hos dem på en senere tidspunkt)

WebHotel gratis en hel måned, Brug rabatkoden: gratis
Hvis du ikke er tilfreds, er du IKKE bundet til køb.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 22:39

Jeg ved faktisk ikke om de har direkte krav på at vide det, men det er ihvertfald klogest af dig, at spille med åbne kort overfor din arbejdsplads, så der ikke kommer noget i klemme for dig selv. Det kan give en masse mistillid at have en bibeskæftigelse, som sælger det samme produkt som ens arbejdsgiver - det er jo ren konkurrence. Du vil jo "udnytte" den lærdom du får  hos dem, til at lave dit eget! Vil de virkelig betale dig løn for det eller oplære en som de ved på sigt kommer til at miste ved at han starter op med konkurrerence virksomhed?

Har du prøvet at tjekke din elevkontrakt om der står noget i den? Ellers synes jeg du skal forhøre dig hos din fagforening.