Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koster samfundet 700.000 kr om måneden!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig.

Manden er et psykisk syg menneske,  og er principelt uden skyld fordi handlinger han begår p.g.a hans sygdom.

Hvis han er meget udadreagerende er det nødvenigt med meget personale, alternativt er måske permanent fastspænding eller gummicelle. Hvilket i mine øjne er helt umenneskeligt.

Men hvis det kan gøres ligeså godt eller bedre med færre penge, skal der selvfølgelig arbejdes med alternative løsninger,  bedre medicinering, speciele institutioner med mulighed for låste døre i perioder m.m.

Tekander i keramik og stentøj.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:29

DesignYOU:

Hej Boysen

Jeg er fuldt ud enig med dig men mener  så bare der må findes andre metoder som ikke ville koste de penge!

Tager vi udgangepunkt i den unge mand har han været smuttet flere gang og skal med sine 2m i højden og 150 kg kun kigge ondt på dem som passer ham og han er en fri mand (for en stund) så vidt jeg ved har han allerede være smutte mange gang nu!

/allan

Magtanvendelsesloven er desværre en af de faktorer som spiller ind der! Vil den unge/ham smutte, så kan han bare gøre det, man må ikke holde ham tilbage.

Men det bliver der heldigvis lavet om på snart, så man må holde de unge tilbage, hvis de vil gå/stikke af. Det betyder meget for indsatsen.

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 21:30

Jeg tror nu næppe du ville bytte med ham.

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 21:33

Jesper Laugesen:

Det er grotesk hvad der bruges af skattekroner på disse typer.

Ferieture med ledsagere/vagter til eksotiske rejsemål mv.

Noget som lavtlønnede, svagtstillede, hårdarbejdende personer kun kan drømme om.

Måske skulle de blive kriminelle stedet, og blive passet i hoved og.... .

Jeg tror nu næppe du ville bytte med ham

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:05

Jeg tror alle kunne blive enige om at hvis midlerne var til det, skulle alle syge have optimal behandling.

Det er bare ikke virkeligheden.

Set i det  lys finder jeg det forkasteligt, at man bruger så mange midler på ferierejser mv. for kriminelle, mens andre syge syltes af systemet.

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 22:36

Jesper Laugesen:

Jeg tror alle kunne blive enige om at hvis midlerne var til det, skulle alle syge have optimal behandling.

Det er bare ikke virkeligheden.

Set i det  lys finder jeg det forkasteligt, at man bruger så mange midler på ferierejser mv. for kriminelle, mens andre syge syltes af systemet.

Må tilstå jeg ikke  kender den omtalte sag i detaljer.  Men normalt bliver  "farlige psykiske syge" udviklingshæmmde med en anbringelsesdom, anbragt på en institution på lolland kofoedsminde.

Dette behandlingssted er  meget resource krævende da de anbragte menesker skal beskyttes mod andre anbragte,  og mod sig selv.  Samtidig forsøger man at give dem en daglig dag med arbejde/aktiveter indenfor institutionen og få gåturer udenfor institutionen.  Prisen er 3 til 4 mill. pr anbragt, kan ikke se det kan gøres ret meget billigere. Der er ingen exotiske ferierejser.

Den pågældende psyskisk syge og udviklingshæmmede unge mand, har tilsyndeladende ikke begået så alvorlig kriminalitet, så han er dømt til en behandlingsdom på en lukket institution.    Måske er den nuværende behandstilbud for ham, et forsøg på at hindre at han permanent skal på kofoedsminde.  Dette ville over en 30 årig periode koste samfundet 90 mill kr.

Tilmeldt 25. Jun 08
Skrevet kl. 10:32

DesignYOU:

Boysen:
Vi skriver 2010 og vi burde have bedre redskabet. Så er jeg egentlig ligeglad om det koster 700000 kr. eller 2 mill pr. måned, bare der er en langsigtet løsning til at hjælpen individet og i længden også samfundet hvori han skal leve

Hvor er det rar man kan se tingene på den måde jeg forstår udmærket hvad du mener.

Jeg har det bare med at sætte ting i perspektiv og nogen gange nok de forkerte ting for kan man hjælpe alle nej det kan man ikke, men man høre tit om andre "grene" hvor der ikke er kriminalitet indblandet bliver syltet og svage psykiske syge får slet ikke hjælp! så er det bare sådanne ting her kan gøre mig harm.

/allan

Du har meget ret i at svage psykisk syge bliver syltede.  Mange er overladt til sig selv og klare sig igennem på herberger m.m.  Mange sengepladser er nedlagt, derfor udskrives mange hurtigt, og der er ikke en efterfølgende opfølgning på dem.

Resultatet er en kraftig stigning i kriminaltitet begået af psykisk  syge mennesker.   Så en umiddelbar besparelse på psykiatrien, koster i sidste ende måske meget mere økonomisk, men ikke mindst menneskeligt.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)