Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum og Magento Shop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Da min webshop baseret på Magento 1.4 snart er ved at være i luften, melder der sig et spørgsmål:

Hvad gør jeg med fakturaer til kunderne?

Jeg har i forvejen oprettet en række fakturaer i mit regnskabsprogram, SummaSummarum, til offline-kunder. Magento-shoppen har mulighed for automatisk at afsende faktura til kunden.

Er de to størrelser forenelige? Jeg mener - det må jo være to forskellige nummerserier, og under alle omstændigheder vil jeg gerne have samlet alle tallene i SummaSummarum.

Hvad er jeres forslag? Skal jeg manuelt lave fakturaer til online-kunder i SummaSummarum og sende som .pdf, eller findes der en integration mellem de to systemer? Måske en helt anden løsning?

Glæder mig til at høre fra nogen, der har været i samme situation :-)

Mvh Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:19
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:03

Din webshop skal producere fakturaerne til kunderne, og hvis det i øvrigt er en løsning, hvor kunderne betaler med købet, er der ingen problemer med betalingerne - dvs. du har ikke brug for kundekartoteket til at lave rykkere mv. Derfor skal du endelig ikke lave fakturaerne i SummaSummarum også - det vil være dobbeltarbejde og du kommer til at drukne i administration.

Det er muligt, at du kan få lavet en eller anden form for integration, men indtil da: Det er OK med flere forskellige fakturaserier, så du har en serie til onlinekunder og en serie til offlinekunder. Så skal du trække en daglig eller ugentligt salgsrapport fra webshoppen som viser, hvad du har solgt - altså hvor mange varer af hver slags, og den skal du bruge som bogføringsbilag i SummaSummarum. Så vil du kunne se, at det passer sammen: Bankposteringerne fra websalget i debet og dit salg ind på salgskontiene i kredit.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 11:40

Tusind tak for jeres gode svar begge to.

Anette, jeg vil forsøge din fremgangsmåde, og få sat online-fakturaen op, og opdatere SummaSummarum med tallene løbende. Hvis jeg ikke kan finde ud af sidstnævnte, får denne tråd måske lidt længere liv :-).

Med venlig hilsen

Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)