Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wik2k3 + php 5.2 -> virker det for jer?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har faktisk i går aftes og i dag bøvlet lidt med at få PHP til at køre under IIS, så jeg kan lave mit website i WordPress. Og WP er jo lækrest når man kan bruge kønne permalinks, hvilket igen kræver mod_rewrite - som kun er tilgængeligt under Apache. Så det endte med at jeg installerede Apache på en anden port end 80, for ikke at skulle rette en mulliard links når jeg engang flytter over på webhotellet.

Men hvis man kun har brug for helt basal PHP, kan det da godt køre under IIS.. når man først har googlet sig frem til hvilke ting man skal ændre i php.ini osv :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:37
Ken: Vi kører flere kunder (både webhosting og dedikerede servere) som med stor tilfredshed kører php sites på en IIS platform, så i deres tilfælde stinker det altså ikke :)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:12
Dato: 11-11-2006 23:00:16 Forfatter: Idenion Jeg har faktisk i går aftes og i dag bøvlet lidt med at få PHP til at køre under IIS, så jeg kan lave mit website i WordPress. Og WP er jo lækrest når man kan bruge kønne permalinks, hvilket igen kræver mod_rewrite - som kun er tilgængeligt under Apache. Så det endte med at jeg installerede Apache på en anden port end 80, for ikke at skulle rette en mulliard links når jeg engang flytter over på webhotellet.

Men hvis man kun har brug for helt basal PHP, kan det da godt køre under IIS.. når man først har googlet sig frem til hvilke ting man skal ændre i php.ini osv :)

Kig evt. lidt mere på:

Eller

http://cheeso.members.winisp.net/IIRF.aspx

Håber noget af det kan bruges.

Jeg vil også give Sune ret i, at PHP sagtens kan køre ganske fint under IIS. Lad for guds skyld være at benytte deres installer og konfigurer det selv /Evt. ved hjælp af den guide jeg smed et link til tidligere). Så er der skam ingen problemer. Ikke på min legeserver ihvertfald.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 18:00
Michael, tror du misforstod mig. Jeg leder ikke efter et mod_rewrite lignende isapi til IIS, jeg gjorde blot opmærksom på at WordPress er afhængig af mod_rewrite i Apache for at det fungerer med "pretty urls". Selvom man installerer et 3. parts isapifilter der minder om mod_rewrite ville det aldrig virke med WordPress, uden at man laver nogle seriøst langhårede ændringer i kernen og/eller sætter konfigurationen for filteret op. Dvs. unødvendigt ekstraarbejde i forhold til den smule indsats det kræver at installere Apache, så man kan køre WordPress the way it''s meant to be :)

Noget helt andet er at IIS'' største minus er netop den manglende mod_rewrite-agtige funktionalitet. Det irriterer mig jævnligt, og isapifiltre er ikke løsningen, eftersom mange kunder har helt almindelige webhoteller uden mulighed for installation af den slags. Anyway, OT.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)