Hey Folkens For nogle dage siden besluttede jeg at opgradere php4.4 til nyeste release (5.2), da den nye version havde en del funktioner som jeg gerne ville lege med, umildbart gik installationen fint og mit site kørte uden problemer bagefter så alt var jo godt nok. Men i går opdagede jeg at installationen ikke helt virker optimalt fordi man kan ikke connecte til nogen database (har prøvet med mysql og mssql) og i installationen valgte jeg netop at installere dem. Jeg har været inde og kigge i php.ini og der er de slået til :/ En anden ting jeg har oplevelet er at den nye 5.2 er pisse ustabil og den går i selv sving ofte for at sige det pænt. Flere gange har jeg oplevet hvis jeg enten genstartede min IIS eller lavede en reconf af php installationen så går den bare i "hvid", og hvis man åbner en php side så kommer der intet frem uanset om der er en echo sætning eller phpinfo på siden. Nogen der har et godt råd til hvad man kan gøre? Amino hilsner Torben |
Wik2k3 + php 5.2 -> virker det for jer?
Apache & PHP = good IIS & ASP = good *host* mener at have hørt en del om php 5.x og iis der ikke vil sammen prøv evt at søg på experten.dk |
Du kunne evt. prøve et lidt tidligere release end 5.2, og se om det spiller efter hensigten der. |
Personligt ser jerg heller intet galt med at køre php på en iis server, og php 4.4 køre uden nogen problemer overhovedet jeg skal bare bruge et par funktioner som kun er i 5.x. Ken > en anden grund til at køre phpen er det her er et projekt for at om en tanke virker in real life, og 98% af de scripts der køre på serveren er .asp såeh derfor en IIS. Sune > Du skulle vel in have en inst fil liggende et sted ? På Php.net kan man kun hente 5.2 og 4.4 ... Amino hilsner Torben |
Hej Sune Tak for linket, det var lige det der skulle til :) God weekend :) / Torben |
Den bedste guide jeg endnu har set for at få php til at spille for alvor på IIS kan findes her: |
Heysa ... Tak for linket, jeg vil dog nøjes med at gemme det til senere brug fordi pt har jeg en server som køre fint og er der noget som jeg har lært af at sidde i 2 år i helpdesk er det " hvis det ikke er i stykker så skal man ikke lave det" ... Men jeg vil prøve næste gang jeg reinstallere ;) / Torben |
|