Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wik2k3 + php 5.2 -> virker det for jer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Folkens

For nogle dage siden besluttede jeg at opgradere php4.4 til nyeste release (5.2), da den nye version havde en del funktioner som jeg gerne ville lege med, umildbart gik installationen fint og mit site kørte uden problemer bagefter så alt var jo godt nok.

Men i går opdagede jeg at installationen ikke helt virker optimalt fordi man kan ikke connecte til nogen database (har prøvet med mysql og mssql) og i installationen valgte jeg netop at installere dem.

Jeg har været inde og kigge i php.ini og der er de slået til :/

En anden ting jeg har oplevelet er at den nye 5.2 er pisse ustabil og den går i selv sving ofte for at sige det pænt. Flere gange har jeg oplevet hvis jeg enten genstartede min IIS eller lavede en reconf af php installationen så går den bare i "hvid", og hvis man åbner en php side så kommer der intet frem uanset om der er en echo sætning eller phpinfo på siden.

Nogen der har et godt råd til hvad man kan gøre?

Amino hilsner

Torben

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 12:30
Jeg mener personligt at IIS og PHP ikke skal værer sammen...

Apache & PHP = good
IIS & ASP = good *host*

mener at have hørt en del om php 5.x og iis der ikke vil sammen prøv evt at søg på experten.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:42
Jeg ved ikke lige med 5.2, men med 5.0.5 virker det helt fint - der er dog kommet en del rettelser siden, så den skal vist snart opgraderes :) Generelt ser jeg intet galt i at køre PHP på IIS, hvad skulle argumenterne mod det være?

Du kunne evt. prøve et lidt tidligere release end 5.2, og se om det spiller efter hensigten der.

Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 13:25
Personligt ser jerg heller intet galt med at køre php på en iis server, og php 4.4 køre uden nogen problemer overhovedet jeg skal bare bruge et par funktioner som kun er i 5.x.

Ken > en anden grund til at køre phpen er det her er et projekt for at om en tanke virker in real life, og 98% af de scripts der køre på serveren er .asp såeh derfor en IIS.

Sune > Du skulle vel in have en inst fil liggende et sted ? På Php.net kan man kun hente 5.2 og 4.4 ...

Amino hilsner

Torben

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:37
Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 16:05
Hej Sune

Tak for linket, det var lige det der skulle til :)

God weekend :)

/ Torben

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:17
Super :) tak og i lige måde.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:58
Tilmeldt 23. Aug 06
Skrevet kl. 22:19
Heysa ...

Tak for linket, jeg vil dog nøjes med at gemme det til senere brug fordi pt har jeg en server som køre fint og er der noget som jeg har lært af at sidde i 2 år i helpdesk er det " hvis det ikke er i stykker så skal man ikke lave det" ...

Men jeg vil prøve næste gang jeg reinstallere ;)

/ Torben

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 22:38
Sune: bare ikke alt i PHP virker med IIS (aner dog faktisk ikke idag om alt virker men da version 4 lige udkom var det ikke godt) men bare i windows generalt stinker det... :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)