Hej Amino Vi havde en fantastisk December måned, og havde faktisk en rigtig god Januar og Februar også, bedre end forventet - tilgengæld har vi ikke solgt et eneste glas i Marts (stort set) og det har jeg aldrig været udsat for før - vi har altid haft et rimelig solidt bund niveau, men i denne måned er vi faldet helt igennem. Så prøvede jeg og se på vores placering på google, og det er jo frygtelig. Vores vigtigste søgeord er normal f.eks. "rødvins glas" og "rødvinsglas" , tilsvarende med hvidvin, champagne osv. Vi er stadig pænt fremme på visse søgeord, men f.eks. på rødvinsglas er vi nu dumpet ned på side 2 på google - og på søgeordet "vinglas" er vi røget helt bag i køen på side 6??? - har ved jeg tidligere at konkurrencen har været størst, og på den organiske søgning har vi kun lige formået og presse os ind i toppen af side 2, men nu side 6, hvad sker der??? På alle relevante søgeord har vi hele tiden ligget på side 1, dog på nær "vinglas" , men her har jeg løbende tænkt over at lave noget adwords kampagne - men nu begynder vi altså og drysse på diverse søgeord. Så spørgsmålet er hvad jeg skal gøre nu? Må indrømme at vi ikke har været så aktiv med nye link kataloger mv. her de seneste 3 måneder - men spøgsmået er om det blot er dette der skal til for at få os op igen, eller om der skal mere til. Jeg skal hvertfald gøre noget, for det virker somom at vores organiske placering lige nu er = intet salg, og det er jo ikke særlig spændende. Håber og få lidt input fra jer kloge gutter og gutinder. Bendtsen glemte vist lige og sige at det er www.firstglass.dk det drejer sig om :) |
Hej Bendtsen
På de søgninger du har nævnt som du er røget tilbage på, er dine titler rimeligt ens. Du har blot udskiftet èt ord " Rødvinsglas- med krystal blyfri... " , " Champagneglas- med krystal blyfri.. " osv.
Det er virkelig, virkelig vigtigt at du varierer titlerne noget mere. Skriv evt noget med " priser på champagneglas " "tilbud på champagneglas " eller nogen andre ting som folk søger på, når de søger i din branche. Det kan virkelig gå galt hvis du ikke varierer titlerne
Og husk også at gøre titlen appetitlig samtidig, så kunden får lyst til at klikke på dit link, når han ser titlen. En fin balance. Men ikke raketvidenskab :-)