Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger pludselig intet!?!? Hjælp...

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi havde en fantastisk December måned, og havde faktisk en rigtig god Januar og Februar også, bedre end forventet - tilgengæld har vi ikke solgt et eneste glas i Marts (stort set) og det har jeg aldrig været udsat for før - vi har altid haft et rimelig solidt bund niveau, men i denne måned er vi faldet helt igennem.

Så prøvede jeg og se på vores placering på google, og det er jo frygtelig. Vores vigtigste søgeord er normal f.eks. "rødvins glas" og "rødvinsglas" , tilsvarende med hvidvin, champagne osv. Vi er stadig pænt fremme på visse søgeord, men f.eks. på rødvinsglas er vi nu dumpet ned på side 2 på google - og på søgeordet "vinglas" er vi røget helt bag i køen på side 6??? - har ved jeg tidligere at konkurrencen har været størst, og på den organiske søgning har vi kun lige formået og presse os ind i toppen af side 2, men nu side 6, hvad sker der???

På alle relevante søgeord har vi hele tiden ligget på side 1, dog på nær "vinglas" , men her har jeg løbende tænkt over at lave noget adwords kampagne - men nu begynder vi altså og drysse på diverse søgeord. Så spørgsmålet er hvad jeg skal gøre nu?

Må indrømme at vi ikke har været så aktiv med nye link kataloger mv. her de seneste 3 måneder - men spøgsmået er om det blot er dette der skal til for at få os op igen, eller om der skal mere til.

Jeg skal hvertfald gøre noget, for det virker somom at vores organiske placering lige nu er = intet salg, og det er jo ikke særlig spændende.

Håber og få lidt input fra jer kloge gutter og gutinder.

Bendtsen

glemte vist lige og sige at det er www.firstglass.dk det drejer sig om :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:35

Hej Bendtsen

På de søgninger du har nævnt som du er røget tilbage på, er dine titler rimeligt ens. Du har blot udskiftet èt ord " Rødvinsglas- med krystal blyfri... " , " Champagneglas- med krystal blyfri.. " osv.

Det er virkelig, virkelig vigtigt at du varierer titlerne noget mere. Skriv evt noget med " priser på champagneglas " "tilbud på champagneglas " eller nogen andre ting som folk søger på, når de søger i din branche. Det kan virkelig gå galt hvis du ikke varierer titlerne

Og husk også at gøre titlen appetitlig samtidig, så kunden får lyst til at klikke på dit link, når han ser titlen. En fin balance. Men ikke raketvidenskab :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:39

Hej Movement

Det kan du måske have ret i, men det er bare gået så godt mht. placeringerne indtil for nyligt, men selvfølgelig kan man ikke bare lægge sig tilbage og regne med det fortsætter.

Men jeg forstår det du skriver som om at f.eks. til et champagneglas, så når jeg både har "champagne glas" og "champagneglas" så skal det være de ord før og efter der skal være mere varieret? Er det rigtig forstået?

Bendtsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:39

Ps:

Gerne HELT unikke titler for hver side

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:41

Ja lige præcis. Nu er jeg ikke helt sikker på hvad supplemental index er, men det er noget snavs man kan ryge i, hvis man IKKE har unikke sidetitler. Om det betyder at man ryger helt ud af indekset, eller bare får en lussing som du har fået, ved jeg ikke. Der må kloge Ågerne ind over :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver i overskriften, at du intet sælger - vil det sige, du stadig har besøgende, de køber bare ingenting?!

Hvis ja, kan jeg fortælle dig, at vi har oplevet det samme - en helt fantastisk november, december, januar og februar.. og februar er ellers normalt er den laveste måned hele året.. 
De to første uger af marts har der været ret dødt - selv om marts normalt er rigtig god?!
Det er samme melding jeg har fået fra flere kunder og leverandører..

Mit bud er, at i starten af marts har folk gået og ventet på at finde ud af, om de fik penge tilbage i skat!

Her den sidste uge er der kommet super meget gang i den igen, nu er folk nok begyndt at bruge deres skattepenge lidt på forhånd..

Kan det være sådan noget der gør det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 14:53

Hej Jakodan

Både og, vi har haft besøgende, men heller ikke så mange som vi plejer - og de få der så besøger siden ja de øber så heller ikke noget - men man ved jo godt at der er større chance for at sælge noget hvis de kan finde ens side :)

Bendtsen

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:53

Hans sider er styrtdykket i søgeresultaterne. Og det kan sagtens være Supplemental Index han er røget i pga titlerne. Noget værre snavs, som han skal ud af , med nye titler og nogle gode backlinks , så Google kan læse at hver side er helt speciel.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:53

Jakodan.dk:

Hvis ja, kan jeg fortælle dig, at vi har oplevet det samme - en helt fantastisk november, december, januar og februar.. og februar er ellers normalt er den laveste måned hele året.. 
De to første uger af marts har der været ret dødt - selv om marts normalt er rigtig god?!
Det er samme melding jeg har fået fra flere kunder og leverandører..

Vi har oplevet præcist det samme!

Tror vejret, økonomisk usikkerhed mm har spillet ind på folks forbrug...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:55

Jeg forstår ikke at man forslår som svar, at hans sider er røget 5 sider tilbage på Google fordi folk venter på skattepenge ? Ellers er der kommet noget ind i algoritmerne jeg ikke har hørt om

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)