Hej Aminoer Har brug for et par gode ideer ift lanceringen af et nyt kursuskoncept. Jeg har sammen med min samarbejdspartner udviklet et nyt og anderledes kursuskoncept, som vi har fået utrolig god feedback på, de steder vi indtil nu har præsenteret det. Men vi har besluttet, at vi skal have sendt vores materiale ud til mange flere relevante virksomheder. Målgruppen er fremtidsorienterede, innovative virksomheder, der er interesserede i stressforebyggelse og innovation. Virksomheder af en vis størrelse, der er villige til at investere i medarbejderudvikling. Lige nu sidder vi og finder virksomhederne på nettet, hvorefter vi kontakter dem per telefon og efterfølgende brev. Er der nogle af jer, der har andre relevante ideer til at nå målgruppen eller ideer til gode steder at finde virksomhederne- under branchesøgninger? Vi har selvfølgelig også lavet pressemeddelelse og brugt vores netværk. På forhånd tak Charlotte |
Kære Charlotte - velkommen i klubben. 

jeg er selv i præcis samme båd. Har udviklet et unikt foredrags - og kursuskoncept, som jeg kun får positive tilbagemeldinger på, men ikke helt har fået solgt endnu til nogle opgaver, der batter. Så jeg øver mig i TÅLMOOODIGHED!
Her kommer mit tip til en måde at markedsføre i praksis:
Jeg har lavet en foredragsrække på 3 foredrag for helt almindelige mennesker, der handler om mening og sammenhæng i arbejde og privatliv. Det er "kun" en lille niche i mit samlede koncept, men det gi´r mening for mig at øve mig samtidig med, at jeg markedsfører mig. Jeg gør det ud fra det princip, at det ligeså godt kan være personalechefen for Novo Nordisk, der kommer til mine foredrag, som en medarbejder, der synes, jeg rammer plet i forhold til en problemstilling på hendes arbejdsplads, og derfor går videre til ledelsen.
Jeg lejer en café i 3 timer en aften. Jeg får entréen- lige nu er det 75,- kr, og cafeen får indtjeningen på baren. Jeg betaler 500 kr. pr. aften, så jeg bli´r ikke helt ruineret, hvis der ikke kommer nogen.
. Jeg bor på Kalundborgegnen, og der kan muligvis være en forskel på en provinsby og en større by. Jeg bruger de meget velvillige lokalaviser til markedsføring, og har været rundt i næsten alle Kalundborgs (Læs: lokalområdet) butikker med en mini-plakat og en stak flyers. Jeg møder kun velvilje og interesse og for hver butik, jeg besøger, får jeg mulighed for at fortælle noget om mit firma. Jeg gør dette parallelt med, at jeg banker på hos virksomhederne. Min bonus for at holde foredragene er, at det er FEDT at GØRE det, jeg drømmer om, fremfor det barske - OG udfordrende salgsarbejde, der ligger i at "banke døren iind" i en virksomhed.

Det være hermed givet videre - go´fornøjelse og held med jeres firma. 

De bedste hilsner
Mette Alleslev