Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så sæt dog manden fri - Millionerne vil trille ned, inden vinteren er væk.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Skal vi væde 500 kr. om han ikke sidder i et varmt land og har en stor formue, inden 2015?

Du kan give dine 500 dask til dem, som Riskær har snydt for over en milliard kroner i Frankrig... Og derefter kan du tage hans 2015 "formue" og starte med at betale af!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:14

Simon:

Jeg har ikke fulgt sagen fra starten, og ved langt fra alt. Sagen begyndte før jeg blev født.
Men det jeg kan læse aviserne, wikipedia og debatforums skrive, så er Klaus da nok en af dem der sidst giver op.

Vi ser da ikke mange eksempler på lignede sager, hvor man efter konkurser, beskyldninger, over de 50 år, mistet alt, mistet kone, børn - At folk så stadig står med ret ryg og kan formulere sig som han gør

Jeg er med andre ord imponeret over Klaus Riskjær's evner.

Ved du i øvrigt hvor man kan læse om hans landsforræderi? Det har jeg ikke hørt om - endnu... 

Du Googler bare Accumulator invest (staves?), så kommer der masser læsestof...

Riskær har aldrig mistet alt... Manden har levet i sus og dus, og vil gøre det fremover også...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, der er mange mennesker, som kan have glæde af at læse Beth Grothe Nielsens bog "Straf hvad ellers". Det er en bog som handler om, hvorfor vi som samfund straffer og hvad det ideelle er, vi kan opnå ved straffen.

Hun er ikke pladderhumanist - det vil sige, at hun klart mener, der bør straffes. Men hun viser også, at der mange gange er en sammenhæng mellem sociale vilkår og den pågældendes forbrydelser.

Det er ikke den der med "Det er samfundets skyld" - slet ikke.

Men hun kan faktisk dokumentere, at der er god samfundsøkonomi i at ændre sanktionen fra straf til konsekvens. Med konsekvens kan godt menes at blive afsondret fra samfundet - men så er det for at lære en ny adfærd. Og at en tidligere indgriben i dysfunktionelle familier faktisk er den bedste kriminalitetsforebyggelse som findes.

Det der er interessant er jo, at det er sjældent vi hører om, at personer dømt for økonomisk kriminalitet som barn er blevet vanrøgtet, fordi deres far har snørret alle deres surt tjente lommepenge fra dem og i det hele taget givet dem ar på deres økonomiske sjæl. Sagt med lidt andre ord, så er økonomisk kriminalitet ikke udtryk for en tillagt adfærd - det er et udtryk for grådighed.

Til gengæld er det sådan, at langt det fleste voldsmænd (også seksuelle voldsmænd) selv har været udsat for vold meget tidligt. Det er de færreste, som "vælger" at blive voldelige. Vold er som regel udtryk for et den pågældende har behov for at blive behandlet. Straf hjælper i hvert fald sjældent i sig selv.

Naturligvis findes en gruppe psykopater, for hvem vold er et værktøj - og disse skal naurligvis bare hældes ind og nøglen smides væk - sådan billedligt talt.

Der jeg vil hen er, at straf for økonomisk kriminalitet nok faktisk er mere befordrende for at undgå ny kriminalitet fra den pågældende, end straf for vold.

Og min mening - jeg aner ikke en pind. Jeg synes bare ofte debatten om straf er lidt unuanceret og at mennesker som taler for en anden form for sanktion for f.eks. vold anses for at være blødsødne pladderhumanister. Det kan da godt være det er sandt - men de er ofte også gode samfundskøbmænd.

Og i allersidste ende er målet vel, at vi får så trygt og kriminalitetsfrit et samfund som muligt, ik' ?

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Uanset hvad så er riskær en stor forretningsmand og iværksætter, og han er nok en af de folk i Danmark jeg har mest respekt for. 

At han har trådt forkert kan ikke benægtes, men det ændre ikke på de evner han har og hvad han har opnået.

Alt respekt til riskær herfra.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:23

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:25

Kristian Lundgren:

Uanset hvad så er riskær en stor forretningsmand og iværksætter, og han er nok en af de folk i Danmark jeg har mest respekt for. 

At han har trådt forkert kan ikke benægtes, men det ændre ikke på de evner han har og hvad han har opnået.

Alt respekt til riskær herfra.

Hitler var os en stor iværksætter... Han har faktisk skabt mange firmaer, som den dag i dag, stadig eksisterer, og har en stor indflydelse verden over...

Meeeeeeeeeeeeen derfor forguder man ham nu ik helt, og det skyldes vel de gange manden trådte forkert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristian Lundgren:

Det er da den mest idiotiske sammenligning jeg nogensinde har hørt. Desuden var hitler ikke iværksætter han stillede bare ultimatumer til folk der så måtte være kreative for at opfylde hans ønsker.

Uanset hvad kan du ikke tage de gode ting riskær har gjort fra ham. Hav dog lidt respekt for manden der har skabt flere kæmpe successer.

Hva har Riskær skabt, som verden bare ik kan leve uden? Og hvordan kan du konkludere noget ud fra så lidt?

Jeg har faktisk ligeså meget respekt for Riskær, som manden har respekt for dem han skylder penge... Så kan du selv i din konkussion verden diffinere, hvor meget det er...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:18

Kristian Lundgren:

Det var da en barnlig ironi at komme med. Hvis du ikke kan tage hatten af for en mand der flere gange har lavet millioner ud af ingenting, fordi han til slut har trådt forkert så er du sku ret smålig.

Skal vi ik holde os til fakta? Riskær startede med at træde forkert, og gjorde det løbende... Accumulator Invest og Krepco Invest er to selskaber, som mere er baseret på tal tryllekunstner, end de er på forretning. Ellers kig på dommene, som der er afsagt i sagerne omkring dem...

Kristian Lundgren:

Ja han har lavet noget lort, men han har satme også lavet flere og større successer end nogen anden herinde på amino og det er det som jeg tager hatten af for. Sku ikke alt det negative.

Prøv at læg alle Riskærs succeer sammen og minus dem med fiaskoen, og alle dem som han har kørt i sænk... Er sikker på, at det langt fra viser et plus, som du så gerne vil have...

http://www.bt.dk/nyheder/riskaers-loebebane

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)