Må jeg spørger om ( selvfølig må jeg det ) hvor mange "hits" du har fået på den konto? OK - jeg ved godt at det er nyt for kunderne, men hvad gør du for at oplyse kunderne om hvad den kode kan bruges til? - og hvad er din bagtanke med at sætte disse koder på kaffekopperne? Skal man kunne bestille sin kaffe / kage fra et menukort ved at scanne koderne for derefter at bringe bestillingen ned til bordet? Eller måske vise videoer om kaffens historie, eller noget helt andet.
|
Naturligvis må du det :-D
Det er helt igennem vigtigt for os at give informationer til vores kaffedrikkere om den kaffe de har valgt at drikke og dermed vise vores sporbarhed fra plante til kop.
Vi er ikke helt færdige endnu - alt tager tid - men vores tests ser lovende ud :-)
Der er mange der laver tilsvarende. En af de mest udbredte app til Iphone er den her:
http://aidworkerdaily.com/2008/08/13/scanlife-2d-barcode-reader-app-now-available-for-the-iphone/
Denne app kan scanne de fleste stregkode systemer både normale og 2D koderne. 2D koderne har den store fordel at de kan indeholde meget information i selve stregkoden. Denne type er oftets anvendt i transportbranchen hvor man kan overfører alle data på en label uden at skulle sende data til eks. en fragtføre.
Hvis du har en Iphone så prøv at downloade den før omtalte app og scan en stregkode på en bog (ISBN koden) så vil få informationer om bogen og hvor evt. hvor du kan købe den og til hvilken pris.
De bedste kaffe hilsner
Søren