Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websikkerhed mht. beskyttelse af billeder

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Tak for dit svar. Det er dog samme løsning som Niels lige har skrevet, dog med den ekstra .htaccess RewriteRule. Jeg tror jeg går efter Niels' løsning, da den sepererer billederne fra resten af websitet, hvilket er nice !

Jeg har ikke umiddelbart gennemskuet Niels's løsning, da den for mig at se kun "viderestiller" til billedets rigtige sti på serveren. Derved har andre udefrakommende stadig mulighed for at se billedet, såfremt de får adgang til billedet.

Det vigtigste er, at du laver et tjek om korrekt login/autorisation i den PHP-fil, du bruger til at vise billedet, såfremt det skal sikres bedst muligt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:38

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:39

Anders Hyldig:
Jeg har ikke umiddelbart gennemskuet Niels's løsning, da den for mig at se kun "viderestiller" til billedets rigtige sti på serveren. Derved har andre udefrakommende stadig mulighed for at se billedet, såfremt de får adgang til billedet

Nix.... jeg henter billedet ind og sender det til browseren. Men inden da så er der naturligvis en korrekt login/autorisation som du siger.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Tusind tak for hjælpen Niels!

Rigtig fedt at du tog dig tiden til at hjælpe mig! Jeg er rimelig sikker på at jeg har fanget den nu.

God karma til dig!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:14

Mathias Bak:
Jeg er rimelig sikker på at jeg har fanget den nu.

Altid skønt når noget virker :)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)