Jeg har lige læst et indlæg her på amino, om en Iværksætter som var godt sur over at hans produkt tekster nu lå i en prissammenlignings søgemaskine. Det var et problem fordi prissamenlignings siden blev indexseret ofter af google, og hans tekster blev derfor dobbelt context. Øv øv. Det ville jeg også være træt af. Det skræmmende er at de efterfølgende amino indlæg alle opfordre ham til at sagsøge, eller på anden måde "gå i krig". Sådan uden videre... (hvad nu hvis han selv har lavet en aftale med siden?) Og det er ikke første gang at man på amino kan læse den slags opfordringer, istedet for gangske enkelt at starte en dialog, i stedet for at sætte gang i hele retssystemet. Jeg synes det er skræmmende at der er en så stor krisstemning blandt amino medlemmer. De fleste som kopier jeres tekster/gør andre fejl, er blot amatøre/iværksætter som alle andre som ikke ved hvad man må og ikke må, og lige som jer andre vil lære meget af en venlig opringning. Selv har jeg været udsat for et "trussels brev" to gange, hvor folk vil lægge sag an, hvis jeg ikke stopper med at bruge deres varenavn eller virksomhedsnavn i de adwords vi køre! Men sagen er den, at vi bruger flere penge på adwords end de fleste, og derfor ranker højt på mange ord bl.a. "gaver", hvilket betyder at vores adwords kommer op, f.eks. ved en søgning på "gavebutikker" (ved ikke om en sådan butik findes). Selv sagt køre vi ikke adwords på andres navne, men vi har søgeord der tricker på deres navne. Og så får vi altså de her formmel trussels breve, fra typiske amino virksomheder. Enomt ufedt at en person som kalder sige SEM og SEO ekspert, fortæller mig at vores adwords ikke må vises ved søgninger på "gaver" Og jeg synes det er så trist at iværksætter bruger tid på at bekæmpe andre i stedet for fokuser på deres business! og endnu være er det med dem der konstat opforder til konflikt uden at kende sagerne godt nok. bare min mening...
|
Velkommen til Anders04 :)
Anders04:Jeg har lige læst et indlæg her på amino, om en Iværksætter som var godt sur over at hans produkt tekster nu lå i en prissammenlignings søgemaskine. Det var et problem fordi prissamenlignings siden blev indexseret ofter af google, og hans tekster blev derfor dobbelt context. Øv øv. Det ville jeg også være træt af.
Det skræmmende er at de efterfølgende amino indlæg alle opfordre ham til at sagsøge, eller på anden måde "gå i krig". Sådan uden videre... (hvad nu hvis han selv har lavet en aftale med siden?)
Og det er ikke første gang at man på amino kan læse den slags opfordringer, istedet for gangske enkelt at starte en dialog, i stedet for at sætte gang i hele retssystemet.
Jeg synes det er skræmmende at der er en så stor krisstemning blandt amino medlemmer. De fleste som kopier jeres tekster/gør andre fejl, er blot amatøre/iværksætter som alle andre som ikke ved hvad man må og ikke må, og lige som jer andre vil lære meget af en venlig opringning.
Selv har jeg været udsat for et "trussels brev" to gange, hvor folk vil lægge sag an, hvis jeg ikke stopper med at bruge deres varenavn eller virksomhedsnavn i de adwords vi køre! Men sagen er den, at vi bruger flere penge på adwords end de fleste, og derfor ranker højt på mange ord bl.a. "gaver", hvilket betyder at vores adwords kommer op, f.eks. ved en søgning på "gavebutikker" (ved ikke om en sådan butik findes). Selv sagt køre vi ikke adwords på andres navne, men vi har søgeord der tricker på deres navne.
Og så får vi altså de her formmel trussels breve, fra typiske amino virksomheder. Enomt ufedt at en person som kalder sige SEM og SEO ekspert, fortæller mig at vores adwords ikke må vises ved søgninger på "gaver"
Og jeg synes det er så trist at iværksætter bruger tid på at bekæmpe andre i stedet for fokuser på deres business! og endnu være er det med dem der konstat opforder til konflikt uden at kende sagerne godt nok.
bare min mening...
Jeg syntes det er trist du ikke kan se for slemt det er..
Han har brugt tid på at lave UNIKKe beskrivelser på hans produkter og når en anden siden bruger dem giver det stor risiko at de tekster er ubrugelige og han falder i placeringer på google.. En helt anden ting er at det er tyveri og HANS tekster..
jeg må godt tage dit design og dine tekster, og du ville være ok med det? Kan du så ikke linke din/dine hjemmesider :)? siden det ikke skader dig og din forretning.. for det kan jo være vi kan skabe en sund konkurrence mellem hinanden. :)