Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål, min virksomhed kommer ud med et pænt overskud i år. Omkring 30.000, mit og min partners problem er bare at vi begge er studerende, og derfor vil vi gerne undgå at lave et overskud da vi så skal betale næsten det hele tilbage? Ved nogen om man kan investere dem igen i firmaet for eksempel i aktier?

Mvh. Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:44
Lytter med - har det samme "problem" - bare med små 100.000 i stedet....

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:11
I kan ikke investere i aktier eller store anskaffelser for at nedbringe jeres overskud. Overskuddet vil nemlig stadig være der, det I betaler SKAT (og får registreret som personlig indkomst) er

Indtægter  minus fradragsberettigede udgifter

og aktier er ikke en fradragsberettiget udgift. Store anskaffelser er fradragsberettiget, men fradraget sker over flere år med 25% det 1. år. (Stort er i denne forbindelse ting over 11.300 kr. plus moms.)

I kan heller ikke lave et varekøb, for det er også en værdi i firmaet.

Hvis I køber varer til lager, aktier eller store anskaffelser, placerer I bare jeres overskud på en anden måde end i likvide midler.

Der er mulighed for at blive beskattet efter virksomhedsordningen, så I kan opspare et overskud i virksomheden uden at det påvirker SU-en.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:51
Sidstnævnte som er løsningen, forudsætter bare at I ikke har formøblet hele overskuddet i form af private hævninger. Det overskud I opsparer skal blive stående i virksomheden, i form af aktiver, kontanter o.l. Dvs. hæver I det I tjener i virksomheden kan I ikke opspare. 

Det er selvfølgelig problemet: at man skal bare opspare mens man er på SU og har mest brug for pengene.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:56
Og dette kan også lade sig gøre ved et I/S?
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:09
Ja. virksomhedsordningen går på personen og dermed på den enkeltes resultatandel af interessentskabet.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:01
Det vil sige at jeg principielt ikke vil have nogen indkomstpåvirkning selvom vi laver et overskud i og med at det forbliver i virksomheden?
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:34
Kan man når man benytter virksomhedsordningen også trækker et beløb ud til mig selv inden jeg beregner skatten?

Har lige regnet ud jeg kan trække 10.000 ud af virksomheden uden det går ud over SU...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:26

Ja, du bregne ved årets afslutning hvor meget du har hævet og det der ikke er hævet opspares i virksomheden (som Bent ligeledes skriver). Hvis du ved årets afslutning kan se, at du ikke har hævet helt til grænsen kan du hensætte det resterende beløb på kontoen "Hensat til senere faktisk hævning". Beløbet vil blive beskattet i år men alligevel opsparet i virksomheden således at du senere kan trække det ud skattefrit og ligeledes uden at SU styrelsen brokker sig

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:00
At lave 30 eller 100 kilo i overskud som studerende, det er fanme godt gået

Tænkte desværre ikke over at lave virksomhed som studerende, så det blev som lønslave.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)