Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online fremkaldelse af billeder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står med en opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal takle, så måske der er en der sidder nogle guldkorn.

Det drejer sig kort og godt om en fotoforretning der ønsker, at deres kunder skal kunne sende billeder til fremkaldelse online.

Nu har jeg så kigget lidt Photocare, Bilka o.s.v. og de bruger noget ActiveX-halløj.

 

Er der nogen der ved hvor man evt. skaffer en sådan løsning eller blot har noget information omkring hvor jeg kan finde yderligere oplysninger?

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke bare at gøre det muligt for kunder at uploade filer? Eller skal de også kunne manipulere med selve billedet?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det fordi du vil lave et batch upload system, at du leder efter en komponent?

Arbejder med online salg og design.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunden skal kunne vælge nogle billeder fra sin lokale maskine, vælge størrelse og upload. Derefter skal der så kobles noget onlinebetaling på, men betalingen har jeg nogenlunde styr på.

Jeg kan sagtens lave en formular der bruger noget ASPupload eller lign, det virker bare mere professionelt hos de andre hvor man har mulighed for at det billede man vil uploade og ikke blot vælge et filnavn

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da bare at slå thumbnailvisning til i dialogvinduet, så har man billeder ;)

Men hvis kunden (altså din kunde) er tilfreds med almindelig upload er det vel fint nok? Du siger jo ikke noget om at han har gjort det et krav at det skal være mere fancy. Umiddelbart mener jeg også at hvis du kan undgå ActiveX og lignende, er det da perfekt.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, der er ikke pt stillet nogle krav da der kun er tale om en forespørgelse indtil videre. Jeg vil godt bare have en alternativ løsning i baglommen hvis nu kunden ikke vil "nøjes" men jeg vil selvfølgelig helst undgå ActiveX

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har næsten lige afsluttet et projekt hvor jeg har brugt XUpload fra Persits Software (http://xupload.aspupload.com) og det er virkelig en fed komponent, og alle pengene værd! De har iøvrigt en super support - hurtig og meget hjælpsom. Det kræver bare at brugeren accepterer at der bliver installeret en ActiveX komponent første gang de besøger sitet. Det kan man altid argumenterer for og imod.

Jeg har også lige leveret et system som kun har brug for upload af en enkelt fil af gangen, og der har jeg brugt aspSmartUpload som også har fungeret upåklageligt. Men her kan der så kun uploades én fil af gangen (medmindre man sætter flere input-tags på siden).

mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal måske lige nævnes at det kun er ASP som har problemer med at uploade filer. Der er fuld support for filupload i PHP, men altså med en funktionalitet som minder om aspSmarUpload komponenten.

mvh Carsten


Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, godt at dagene med behov for 3. parts komponenter er historie, når man arbejder med .NET. Hvis man har brug for noget, så laver man det bare selv :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender godt komponenter fra Persits og bruger dem normalt også selv. Det var mere om der var en der vidste hvor man evt. kunne skaffe noget der var lidt mere fancy?

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)