Jeg sidder her og skal skrive en opsigelse til udlejer af mit erhvervslejemål. Det er jo ikke det man gør mest i, men nu skal det være. Kan nok godt selv finde ud af det, men tænkte om ikke nogen ville hjælpe alligevel. Hvordan opstiller jeg brevet helt rigtigt, med brevhoved o.s.v ? Det er et butikslokale jeg har 3 måneders opsigelse, kan ifølge lejekontrakten kun fraflytte en gang om året, til d.1 juli, så jeg skal til at have den skrevet og sendt afsted. Hvis jeg f.eks skriver og sender det anbefalet d. 22/3, ville jeg f.eks i brevet skrive(opsiger hermed lejemålet d. 22/3 2010 med 3 måneders varsel til fraflytning d.30/6 2010 eller skal jeg skrive opsiger hermed lejemålet d. 31/3 2010 med 3 måneders varsel til fraflytning d.30/6 2010 eller skal jeg skrive jeg fraflytter 1/7 2010 .? Har også indbetalt et indskud, ville i brevet nævne mit konto nr. som udlejer får brug for til tilbagebetaling. Regner ikke med at der skulle blive problemer med at får dem retur, men hvor lang tid kan udlejer holde på dem efter at jeg er fraflyttet? Håber I vil hjælpe |
Navn
Adresse
Postnr./By
Sted - dato
Vedr. opsigelse af lejemål beliggende butiksgaden 44 - 2222 Butiksby.
Hermed fremsendes opsigelse af ovennævnte lejemål til fraflytning per 30.6.2010 i henhold til kontrakten.
I forbindelse med gennemgang af lejemålet, vil jeg gerne hurtigst muligt have en dato for hvornår gennemsyn kan finde sted, så afregning af depositum/indskud kan ske i umiddelbar forlængelse af fraflytningen.
Depositum bedes indbetalt til xxxxx bank - reg.nr. 3333 kontonr. 4444444444
Så fremt der skulle være spørgsmål til nærværende opsigelse, så kan disse rettes til undertegnede ved skriftlig henvendelse til
Butik + adresse.
Nærværende skrivelse er fremsendt såvel rekommanderet som almindelig post.
Bekræftelse på modtagelsen af opsigelsen modtages gerne.
Med venlig hilsen
....................................
+ så de andre ting du vil have med i brevet