Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig lidt, da jeg føler jeg er kommet i en jungle...!!!

Jeg vil gerne starte forretning op med dametøj importeret fra Kina.

Kan I anbefale nogle steder eller hjemmesider hvor det er sikkert at handle, uden at det er kopi varer som er ulovlige at sælge herhjemme. jeg har selv kigget en del inde på www.dhgate.com og synes det virker reelt nok, men har jo ikke nogen garantier. Nogen der har erfaring derfra?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvor meget jeg skal ligge oveni de priser som jeg får derovrefra...

Skal man ligge noget fortoldning osv. oveni? For staten skal vel også have noget for at man må sælge varerne herhjemme.

Nogen der kan hjælpe mig med hvor meget der skal regnes oveni de priser - gerne inklusive alt, så jeg kan finde en reel pris jeg skal betale...?

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Hilsen Hanne

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 22:43

Hej Hanne

Du kan med 100 % sikker på at det du køber  i Kina er kopier, hvis ellers vi taler om mærkevare. Så jeg vil anbefale dig at opgive ideen da du ikke har nogen erfaring med import og derved meget let kommer galt afsted.

Vare der kommer fra lande udenfor EU skal fortoldes ved indførsel til EU.  Hvad der skal betales i told afhænger af varen, materielet varen er lavt af og oprindelseslandet. Udover skal der evt også betales antidumpnings told.

Start med at løs mere om import i SKATS vejledning, som du finder på deres hjemmeside under virksomhed /vejledninger.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52

Hej.

Jeg har handlet med kinesere før, både elektronik og tøj. Og jeg gør det aldrig igen.

Det er udelukkende fake kopier, som du får importeret. Og alt andet end mærkevarer er dårlig kvalitet og ting folk i Danmark ikke gider betale for.

For slet ikke at tale om elektronik. Det er endnu værre.

Mit bedste råd er at du skal holde dig langt væk fra kina og generelt asien når det kommer til handel og import af elektroniske gadgets og tekstil.

Jeg er ked af at dræbe din idé/drøm men hold dig langt væk fra det. Desuden er det også ulovligt at importere kopier af mærkevarer og det kan medføre bøder i høje mængder.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 13:55

Hej Hanne,

Jeg er bosat i byen Ningbo (zhejiang provinsen) hvor der bliver produceret tonsvis af tekstil. Jeg er selv i metalbranchen saa har ingen erfaring med tekstil, men kender en del udlaendinge der eksportere toej til lande som holland, norge og div oest europa. Hvis du oensker at hente toej herudefra er det en rigtig god ide at alliere dig med andre udlaendinge som er lokalt praesenteret og kender branchen, saa du ikke ender med en kedelig oplevelse. 

Hvis du stadig har gang i ilden kan jeg forsoege at saette dig i kontakt med mine bekendte og saa kan du selv tage den derfra.

Martin 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)