Hej! Vi er to studerende fra informationsvidenskab ved Århus Universitet, som er i gang med et design-projekt, der går ud på at udvikle et interaktivt spil. Vi har tænkt os at tage udgangspunkt i det traditionelle Trivial Pursuit-spil, hvor
formålet er at svare rigtigt på spørgsmål i forskellige kategorier. I
stedet for at bruge de traditionelle kategorier, vil vi i vores spil
lave kategorier, som relaterer sig til Århus. Formålet med spillet er
således, udover at være underholdende, at lærer brugeren om forskellige
aspekter ved Århus. Vi forestiller os at spillepladen skal være en stor interaktiv touchscreen, som man bevæger sig rundt på. I stedet for at slå med en traditionel terning, hopper man i stedet på det felt man står på, hvorefter en interaktiv terning viser sig på skærmen, som herefter viser hvilket tal man har slået. Herefter bevæger man sig fysisk rundt på spillepladen og besvarer spørgsmål vha. multiple choise. Det er altså tanken at brugeren slev agere spillebrik. Idéen er at spillet skal placeres på hovedbiblioteket i det store nye mediehus, som bliver opført i Århus om nogle år. Da vi stadig befinder os i en indledende fase af vores projekt, hvor intet ligger fast, synes vi det kunne være interessant at få nogle inputs fra nogle udefrakommende. Vi er meget åbne overfor kritik og idéer! Synes i det lyder spændende, og er tror i det var noget som i kunne finde på at anvende hvis i befandt jer på hovedbiblioteket i Århus? På forhånd tak for jeres svar! |
Tror da at det er lidt dyrt at lave en så kæmpe touchscreen... Og så tror jeg heller ikke den har så godt af at blive trådt på... Jeg ved ikke om det er noget der allerede er styr på, men ellers er der en anden meget interessant teknologi i kunne kigge på.
En projektor projekterer spillepladen ned på jorden. Et kamera opfanger så hvor spillerne befinder sig, og en computer udregner det hele og leverer data til projektoren. Det er en afprøvet teknologi og det virker rent faktisk udemærket.
Bare et forslag :-)