..hej kan man bare annullere en handel B2B? Hvis nu jeg bestiller noget fra en leverandør, hvornår kan jeg så annullere handlen? |
Du har ikke noget returret eller fortrydelseret når det er B2B
Mikkel
..hej kan man bare annullere en handel B2B? Hvis nu jeg bestiller noget fra en leverandør, hvornår kan jeg så annullere handlen? |
Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk
Du har ikke noget returret eller fortrydelseret når det er B2B
Mikkel |
Det kommer da an på om man forhandler en fortrydelses ret ind i salgs og leveringsbetingelserne. Når man handler B2B bestemmer man jo i vidt omfang selv vilkårerne. |
Det er korrekt - man kan have lavet en aftale omkring det, men som udgangspunkt er der ikke returret. Du har kun mulighed for at annullere handlen hvis der sker en forsinkelse. |
Eller hvis der foreligger en væsentlig mangel. Hvis intet andet er aftalt, så kig i købeloven. Denne er dog deklaratorisk, så har i aftalt andre vilkår er disse gældende:-) |
Er varen som lovet og ingen yderligere ting i vejen. Er der intet og komme efter, man kan lave aftaler om andre ting, men som standart er der ingen fortrydelsesret.
Mikkel |
Nu er der jo noget der hedder love og så er der noget der hedder etik og god forretnings-ånd. Hvis der er bestilt et udviklingsarbejde eller andet som skal produceres så vil de færreste nok bare lade handlen gå tilbage eller annuller hvis ordren er sat igang. Hvis det er bestilling på en hyldevare (f.eks. 1 palle toiletpapir) så kan det da som regel lade sig gøre at annullere på fredelig vis. Jeg ville da som leverandør hellere annullere en handel end senere hen skulle slås og igennem retten for at vride pengene ud af køberen. Hvis annulleringen har baggrund i en tabt ordre fra købers side levere sælger jo en god service ved at lade handlen gå tilbage og stadig have køber som kunde senere hen. Synes ikke alt skal ses på sort/hvid og laves til regelrytteri. |
Dette er der desværre ikke mange der har samme mening om, som selvstændig må man bare erkende at fortrydelsesret osv.. er en by i rusland...:( Ved b2b er man bare dårligt stillet, og det kan man lige så godt vende sig til. |
Jeg siger ikke man bare skal gå efter regler og ingen undtagelser, men når han spørg om reglerne så er det jo netop ingen returret. B2B så er solgt og færdig Etik: ja der kan laves aftaler og alle giver da også lidt efter og kun dejligt
Mikkel |