Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver jeg at lave 301 redirects?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg VED at 301 redirects er vigtige. MEN er det spild af tid i min situation?

Jeg har skiftet  fra et gammelt framebaseret site til et Joomla site. Eftersom det var et gammelt framesite, var der stort set ingen andre sider end forsiden, der fungerede normalt, hvis man kom direkte ind på siden.
Selvom stortset alle sider er indexeret i Google, så er det stort set kun forsiden, der ranker nogenlunde i Google. Samtidig er jeg overbevist om, at det er ekstremt få links (hvis overhovedet nogen) der linker til andet end forsiden.

Forsidens url er uændret, så gammel linkjuice burde følge med.

Efter at have installeret en komponent (sh404SEF) som jeg fik anbefalet i en anden sammenhæng, så ryger man til forsiden med en 404 meddelelse, når man klikker på et af de gamle links på Google, eller når man indtaster enhver anden url der ikke eksisterer.

Er det så ikke ligegyldigt med 301 redirects?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Hvis der ingen besøg kom fra søgninger på andet end forsiden, og der ingen indgående links er til dine gamle undersider, så er behovet for 301 redirects ikke overvældende.

Men hvis du slet ikke har ændret på indholdet på hjemmesiden i forbindelse med skiftet, kan du måske opleve en lidt sværere overgang til det nye site, fordi der kan gå lidt længere, før de gamle URL'er forsvinder fra indekset. Min erfaring siger, at en gammel url forsvinder hurtigere ved en 301-redirect end ved en 404-fejlkode.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)