Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla - Duplicate content

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige noget jeg er i tvivl om.
I Joomla har jeg nogle forskellige menuer, men i nogle tilfælde, f.eks. "kontaktinformation" så linker jeg fra flere menuer, til samme underside.
Jeg kan så give hvert links sit unikke alias, så de får hver sin url.

F.eks.
domæne.dk/kontakt
domæne.dk/kontaktinfo

De linker til samme side, MEN de har hver sin url i browseren. Er det et problem?

Og hvis ikke, hvordan udnytter man så det bedst muligt. Kan man f.eks. bruge søgeord i de to tilfælde, eller er det spild af energi, fordi google kun ser den ene eller?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hey, ja det kan give dig problemer hvis det er eksakt samme side, men med forskellige urler, det er ikke godt, og hvorfor gør du egentlig det? er det ikke nok med en kontaktside? hvis du gerne vil ranke lidt højere på forskellige ord, så skal du da bare lave links med søgeordene som din ankertekst (linktekst) og stadig linke til den samme side, ikke have flere urler til samme side, det er nemlig Duplicate Content

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:17
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du har en side der hedder /kontaktinfo.html hvor du har alle dine kontaktinformationer (navn, adresse osv.) og en side der hedder /kontakt.html som indeholder en kontaktformular, så bør du ikke have problemer med duplicate content. Hvis du alligevel frygter duplicate content så bør du enten slå de to sider sammen, hvilket jeg alligevel ville anbefale, eller blot inkludere følgende på din kontakt.html side:

<meta name="robots" content="noindex">

Hvis du sammentidig anmoder google om at få slettet det pågældende link fra deres database så vil du ikke få problemer med duplicate content. Din kontakt formular kan på denne måde naturligvis ikke findes direkte ved en google søgning, men hvor ofte søger dine brugere også på: "Ditwebsite kontaktformular?" Og hvis de alligevel gør så får de bare dine kontaktinformationer frem - hvor du jo så kan ligge et link til kontaktformularen.

PS. Er btw ved at blive sindsyg af den white-space:pre bug...Fix den dog amino admins...

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:03

off-topic:

Ulrik Hvide:
PS. Er btw ved at blive sindsyg af den white-space:pre bug...Fix den dog amino admins...

Uha, det lyder da ikke rart, at der skal så lidt til.. Wink sorry kunne ikke lade være.
Hvornår har du sendt din fejlmelding af den omtalte bug til Amino support? Skype-Smile
Amino Crew arbejder benhårdt på at forbedre og udvikle sitet, så en vis prioritering af opgaverne kan jo ikke undgås.

Sorry til trådstarter for off-topic.

Hav en god weekend.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:48

Ja det siger du ikke... :)

Smider en fejlmelding + løsning ind i support forumet senere i dag.

God weekend

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:51

Tak for Jeres svar.
Jeg ved dog ikke om I helt forstod min pointe? Jeg vil tro at det er en decideret Joomla problemstilling.

Her er et eksempel:

http://www.avalance.dk/her-kan-du-afhente

http://www.avalance.dk/her-kan-du-afhente-karaoke

Disse to sider er den samme side i Joomla (IKKE 2 sider). MEN da jeg linker til den, fra 2 forskellige menuer, har jeg mulighed for at lave det som ovenstående.
Jeg ved bare ikke helt hvordan Google opfatter det. Så det er DET der er mit spørgsmål.
Jeg kan selvfølgelig bare lade dem have nøjagtig samme url eller bruge nofollow, men det er ikke min intention. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 18:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan.:

Tak for Jeres svar.
Jeg ved dog ikke om I helt forstod min pointe? Jeg vil tro at det er en decideret Joomla problemstilling.

Her er et eksempel:

Disse to sider er den samme side i Joomla (IKKE 2 sider). MEN da jeg linker til den, fra 2 forskellige menuer, har jeg mulighed for at lave det som ovenstående.
Jeg ved bare ikke helt hvordan Google opfatter det. Så det er DET der er mit spørgsmål.
Jeg kan selvfølgelig bare lade dem have nøjagtig samme url eller bruge nofollow, men det er ikke min intention. 

Hej Allan,

Det der er nærmest et skoleeksempel på duplicate content på egen side. Det har du ikke lyst til at have. Google opfatter dem retteligt som to versioner af helt det samme materiale og vil derfor kun vise den ene på søgninger.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Frank Hellerup Madsen:
Det der er nærmest et skoleeksempel på duplicate content på egen side.

Helt enig med dig Frank.

Frank Hellerup Madsen:

Her er et eksempel:

Det er en klassisk misforståelse. Google ser på din side, som på to forskellige sider med det samme indhold. Hver url betragtes som en unik side af Google, og derfor har du to sider med duplicate content i Googles øjner.

Mvh

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:57

Tak for svar. Jeg havde også en anelse, men ville være helt sikker :-)
Det var egentlig ikke en problemstilling jeg hvde forudset, før jeg begyndte at tilrette url'erne.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:03

Brug SH404Sef - så er problemet løst (vi bruger det på alle kundersites).

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)