Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kildekode til CMS foræres (næsten) væk…

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 Jep, som subject antyder, så er der for den rette aftager/virksomhed/webbureau mulighed for at erhverve sig den komplette kildekode til et gennemarbejdet, professionelt content management system.

Jeg har påtaget mig rollen at hjælpe en god ven med flg.: min ven har de sidste tre år drevet et fuldtids webbureau sammen med en anden. De ønsker nu at komme videre med deres liv, og er blevet træt af livet som selvstændige – de vil derfor afvikle deres virksomhed.

De har de sidste par år solgt CMS til ca. 50-60 danske virksomheder – baseret på deres eget CMS udviklet i ASP.NET. De har i perioden også varetaget hostingen for deres kunder. Hosting-delen ER dog allerede solgt fra, og er overtaget af en velhavende mand, som kun ønskede at drive hostingen uden at drive servicen og supporten på CMS’et – der er således ikke mulighed for at få del i hostingen af kunderne.

Derfor er opgaven nu at finde et webbureau, der vil overtage den komplette kildekode – som derefter kan bruges frit…f.eks. til at videreudvikle, sælge flere kundesites med osv.

Tanken med at forære kildekoden væk er, at der til gengæld indgås en aftale om, at de 50-60 kunder fortsat kan modtage support, service, videreudvikling osv. på deres sites… der kan evt. laves en klippekort-ordning eller lignende med de enkelte kunder – så er der også mulighed for at tjene lidt penge på at skifte grafik ud, tilføje sprog osv. (nogle af de typiske opgaver, som kan komme løbende fra kunderne).

Jeg skal for god ordens skyld bemærke, at der IKKE forelægger nogen form for dokumentation på det pågældende CMS – og det bliver heller ikke lavet – kort og godt. Det vil derfor være helt op til den enkelte udvikler at sætte sig ind i det. Det er udviklet en person med høj ASP.NET kompetence.

Dette er blot lige en appetitvækker for at se, om der skulle ske at være interesserede personer herinde – jeg vil pga. travlhed m.v. forbeholde mig retten til at holde opstartsdialogen på mail – så venligst ret evt. forespørgsler på kildekode@gmail.com 

Bær venligst over med min travlhed…jeg kan ikke love lynhurtige svar – det er som sagt en forespørgsel.

Mvh. Søren

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil først og fremmest sige tak for interessen fra de personer, der har rettet henvendelse vedr. ovenstående - det har været overvældende.

Jeg kan nu på vegne af det pågældende firma meddele, at de har truffet deres valg og har fundet en partner, der kan overtage deres kildekode.

Om det betyder, at tråden her skal slettes, vil jeg lade andre om at vurdere :) endnu engang tak for interessen!

Mvh. Søren

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)