|
Hej! Min kone driver en virksomhed som designer kunsthåndværk, som vi får produceret hos ekstern leverandør. Jeg står bl.a. for den del der har med kundekontakt, ordrebehandling og fakturering at gøre. Vi mærker efterspørgslen stige, og vi har haft overmåde svært ved at håndtere den øgede efterspørgsel på vore produkter. Vi har pt. kun e-mails, papir og telefon til vores rådighed i forbindelse med ordrebehandlingen. I den forbindelse har jeg oplevet at jeg nu mister overblikket, plus bruger oceaner af tid på at nurse den enkelte kunde, stor eller lille. Jeg ser også at småordrer er dyre at håndtere - specielt når de håndteres pr. ovennævnte kanaler. Så jeg søger nu en løsning til at varetage dette. Jeg tænker på en løsning hvor kunden får et login, kan tjekke lagerbeholdning, leveringstider, etc., og bestille online, samt betale online også. Herved burde jeg få frigivet tid og ro til vigtigere opgaver, og det er også mit indtryk at mange bedre forstår at visse ting pt. ikke er på lager, når de ser det skrevet på en hjemmeside - modsat når kunderne ringer ind og ikke kan forstå at lige netop de ikke lige nøjagtigt kan få dette og hint. Nu vil jeg så høre om der er nogen herinde der har tips til en god løsning. Vi har en hjemmeside som pt. er under opdatering, og der skulle kunne levnes plads til et link til undersider for varebestilling(overordnet=kundelogin). Så det som jeg skal have samlet i en fornuftig løsning, er: "Shop" hvor man kan vælge vare og antal. Betaling med kort. Noget jeg heller ikke endnu har nået at tage fat på et et bogholderisystem. Jeg ved så meget at C% ville være overkill. Søger en mindre løsning, som er til at betale og håndtere på enkel vis, så jeg får ordrerne direkte ind(helst), og ved afslutning kan klemme en faktura ud, og samtidig også få mig et overblik over lagerstatus, ordrestatus, etc. Det ville være herligt hvis nogen af Jer har gode tips til løsninger, kan pege på faldgruber, give et lille spark i den rigtige retning. Jeg skal tilføje at jeg er meget godt vant med brugen af computere, så det rent tekniske ang. implementering af softawre burde være til, stort set uanset system/løsning. Venlig hilsen, Anders Klingenberg |
Hej Anders
Det kommer i høj grad an på hvor meget du kan lave selv :) Det billigste er at kigge på open source løsninger, men kan man ikke lave noget selv kan det hurtigt blive dyrt.
Vil du have noget med let integration til et bogholderi system findes der f.eks. e-conomic. Jeg har ikke selv brugt det da den integration jeg selv har været med til har lvate har været til concorde c5 og er MEGET custom, men se f.eks. her:
http://www.e-conomic.dk/integration/loesninger/
Bliv gratis medlem