Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To udenlandske partnere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at stifte et nyt firma (dansk ApS). Her er mine to medejere, der kommer til at eje hver 20% af vores selskab henholdsvis fra Holland og England.

Er der nogen der ved hvordan beskatning af deres andel vil være? Fungere det på samme måde som i Danmark, at hvis det er et selskab der er medejer med mere end 10% at overskuddet så kan overføres skattefrit?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik P. Ernst:

Jeg er ved at stifte et nyt firma (dansk ApS). Her er mine to medejere, der kommer til at eje hver 20% af vores selskab henholdsvis fra Holland og England.

Er der nogen der ved hvordan beskatning af deres andel vil være? Fungere det på samme måde som i Danmark, at hvis det er et selskab der er medejer med mere end 10% at overskuddet så kan overføres skattefrit?

Hej Erik

For UK gælder stadig følgende:

Citat:

What is the current position on overseas dividends?

UK corporation tax is not payable on dividends received from UK resident companies (section 208, Income and Corporation Taxes Act 1988). However, the UK government currently taxes dividends received by UK companies from overseas holdings by making them subject to corporation tax. In addition, credit for “underlying tax” (the tax on the profits out of which the overseas company paid the dividend) is not available to companies in respect of dividends paid by a non-UK resident company in which they hold less than 10% of the voting rights.

Citat slut.

Det næste link viser forskellen for hhv. engelske og hollandske holdingselskaber, og beskatningen af forskellige indkomster fra udenlandske datterselskaber.

Holland er alt andet lige mere lempelig med beskatningen end de engelske.

http://www.nfia.com/files/pdf/Tax%20Comparison%20NL-UK%202009.pdf

Håber dette giver svar.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)