Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg rent lovmæssigt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Surprise

Jeg har et spørgsmål til noget lovmæssigt. Måske kan nogen hjælpe?

Det drejer sig om en serviceydelse for virksomheder jeg arbejder på som fritidsprojekt. Portalen vil være gratis for alle både virksomheder og brugere... Når man laver en sådan skal den jo markedsføres..så her kommer mit spørgsmål(ene)

1. Er det lovligt at udsende en nyhedsbrev om denne gratis ydelse pr. mail? til potientielle virksomheder i mit lokalområde

2. Er det at spamme virksomheder hvis det er lovligt (jeg tilbyder jo blot en gratis ydelse som jeg så gør opmærksom på)

Nu er der sikkert nogle der vil spørge hvad servicen går ud på. Det vil jeg helst ikke afsløre endnu fordi det er et segment som jeg ikke mener findes i mit lokalområde.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er den mindste chance for at du tjener så meget som en krone på din portal, det kan være i form af reklamer, goodwill eller andet, så falder begge dine forslag ind under markedsføringsloven og vil være ulovlige.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders Smile

 

Ja der bliver jeg jo svar skyldig om det vil genere noget som helst, men der vil naturligt nok komme AdSense på portalen. Dermed er jeg jo nok allerede på tynd is,selvom det jo kun er småører det genererer.

Tak for det hurtige svar kan regne ud at jeg IKKE kan markedsføre den på lovlig vis hvis jeg sender mails ud. Egentligt var jeg nok klar over det inderst inde men rart lige få det bekræftet.

Måske andre har et forslag til hvad man så kan gøre?

Husk på det er en gratis service og som enkeltperson har jeg ikke økonomiske midler til at markedsføre portalen uden en form for kapital enten i form af sponsorater eller andet.. forslag modtages med tak...

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)