Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankoverførsel indenfor EU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har en samarbejdspartner i Østrig som jeg tit skal overføre penge til. Han kan sagtens overføre pengene gratis til andre banker(kunder) i andre EU lande.

Da jeg fik spurgt om dette her hjemme, fik jeg det samme svar, nemlig at der er 40-50kr gebyr per transaktion, selvom IBAN og BIC kode er på plads.

Er dette korrekt eller er der måde man kan overføre pengene gratis (b2b) inden for EU?

Håber i kan hjælpe mig.

Pfh.

Tak

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:24

Du skal ligge mærke til at der er 2 muligheder for gebyrgrippene her, der er vekselgebyr fra kr til € og transaktionsgebyr.

Men ellers er det også min erfaring at de danske banker ser indtjeningsmuligheder her.

Hvis vi havde € i DK slap vi for vekselgebyrene og under/overkurser på € valutaen.

De bedste hilsener

Finn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:30

Hej

Via Jyske Netbank Erhverv giver jeg 20,- for en såkaldt SEPA overførsel.

Men vær opmærksom på at du jo også kan vælge at beløbsmodtager skal betale omkostningerne for overførslen, nok lige noget man skal aftale først, men hvis hans gebyrer er billigere, så kan i måske finde ud af det på den måde.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 12:39

Hej Finn,

ja det var det samme jeg tænkte, altså simpelthen en indtjeningsmulighed for bankerne, hvilket er meget træls. 

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 12:42

Hej Ole,

det var et godt bud og forslag du kom med og jeg tror at hans gebyrer er billigere. Tak for det.

Tilmeldt 16. Nov 09
Skrevet kl. 12:51

Forresten, ville lige høre dig, koster Jyske Netbank Erhverv noget og i så fald hvor meget?

På forhånd tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:52

mr_mr:

Da jeg fik spurgt om dette her hjemme, fik jeg det samme svar, nemlig at der er 40-50kr gebyr per transaktion, selvom IBAN og BIC kode er på plads.

Det lyder som et rimeligt højt gebyr men det kommer an på hvad type overførsel du har brug?  hvad bank har du? Den billigste måde at overføre penge på indenfor EU er SEPA  betaling ( Single Euro Payment Area).

Jeg betaler 5 kr pr. SEPA overførsel i Sydbank, det må man da kalde billigt!

Mvh

Ravn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:33
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)