Jeg ønsker at lave en video på min hjemmeside der forklare brugerne hvordan hjemmesiden fungere og hvordan denne skal anvendes. Videoen skal ligeledes lægges ud på youtube. Mit spørgsmål er. hvordan optager jeg min video når det der skal optages foregår på computeren. Er der et software eller lign. man kan downloade der optager det man foretager sig på computeren. Altså et Screen shot bare LIVE.
Der er masser af screen capture programmer der kan optage i realtime. Prøv at lave en søgning på google på fx. "screen recording program", så er jeg helt sikker på at det du leder efter popper frem.
Der er både kommercielle og gratis løsninger, men fælles for de fleste kommercielle er dog at du kan prøve en gratis trial version før du køber.
Camstudio kan sagtens optage med lyd, du skal huske at vælge ”optag lyd fra mikrofon”, i menu ”options” for den står default på, optage ikke lyd. Hvis du ikke har brugt Lossless Codec, så hent CamStudioCodec14.exe
Hvis du skal have musik ind over skal du arbejde med den del i andre programmer, et lyd redigeringsprogram og et videoredigeringsprogram. På den måde får du optimal betingelser for et godt resultat.
Download CamStudioCodec14.exe til din harddisk og installere filen den vej.