Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tidligere haft et I/S (webshop) med en partner.

Partneren har valgt at træde ud af firmaet, og give afkald på sin egen halvdel af firmaet.

Hvordan sikrer jeg mig, at den tidligere partner ikke kan gøre krav i overskudet fra driften eller et evt. salg, hvis det skulle komme på tale.

Rent praktisk har vi gjort det, at vi har lukket det gamle CVR-nummer ned (I/S'et). Vi har modtaget en ophørsbekræftelse fra SKAT.

Så er alle kreditorer blevet oplyst om, at firmaet drives videre i et nyt CVR-nummer (ejet af mig). Hvor det har været nødvendigt, er gamle kontrakter ophørt og nye lavet.

Men vi har aldrig underskrevet nogen overdragelsesblanket eller lignende. Vi underskrev godt nok begge ophørsblanket vi sendte ind til SKAT. Er dette nok - eller skal vi lave en egentlig ophørskontrakt eller lignende?

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke hvis det kun er dig som står som ejer i cvr.

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Går ud fra, at der er lavet et afsluttende regnskab...der definererer jeres respektive kapitalkonti,

tager hensyn til ophørsbeskatning i et I/S mv.

/peter

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ja, vi laver årsregnskabet i denne uge.

Dette sammenholdt med ophørsblanketten er måske nok...

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må da være en advokat herinde der kan sige lidt om, hvad der reelt skal til, når et I/S opløses og den ene part driver skidtet videre i sit eget personlige firma...

Ellers tak til de andre svar.. :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)