Jeg har været ved Site5 i ca. 16 måneder og er overordnet tilfreds. For ca.8 måneder siden begyndte det at gå ned ad bakke for dem og der skete ikke noget med deres projekter m.v. Der var store problemer med servere og folk var godt frustrede (se f.eks. WHT). Det er nu rettet 100% op og alle deres projekter skrider frem efter planen. De ting som tiltaler mig: 1) De er kun bebrænset med i plads/bredde kapløbet. De har nogle gode planer med masser af plads, men tænker også på oppetider, svartider, serverload etc. Således oversælger de helt sikkert men ikke i det omfang som ses af andre i branchen 2) De laver spændende projekter uden det går ud over stabiliteten i deres hovedprodukt. F.eks. et af deres projekter er FlashBack (www.whatisflashback.com) 3) Mulighed for at installere scripts og hjælpeprogrammer i høj grad (SHH access), mulighed for at lave egen PHP.ini (upload størrelser, safemode etc.) og valg mellem PHP4 og PHP5. De lover desuden valg mellem MySQL 4 og 5 snart (nu er det 4) 4) Et godt bruger-forum hvor der kan hentes hjælp om mange ting. 5) Cheferne lytter til brugerne og er ofte med i forumet. Jeg har selv flere gange haft meget lange mail udvekslinger med Matt selv og der er blevet fulgt op på tingene. 6) Lækre kontrolpaneler (Backstage, SietAdmin, MultiAdmin, FlashBack, help.site5.com etc) 7) Nye servere er bygget med RAID som gør nedetider mere sjældne (heldigvis er min server også opdateret :-) Umiddelbare ulemper: 1) Pingtider fra Danmark er for mig ca. 100ms hvor danske web-hoteller har ned til 10-25ms 2) DNS servere er ikke godkendt af DK-Hostmaster. Du kan ikke bruge deres DNS til .dk domæner men skal lave det via f.eks. GratisDNS 3) De har ikke telefonsupport (det er ikke noget jeg ser som et problem) Alt i alt er jeg på nuværende tidspunkt godt tilfreds. Det er ikke stedet man skal komme for at få mest plads til laveste pris, men de steder hvor man får det skal man så heller ikke regne med høj oppetid og gode svartider fra serverne. Jeg har aldrig selv brugt Money-back garantien men har heller ikke hørt om at nogen skulle have haft problemer med det (og det vil man helt sikkert have hørt i forumet skulle jeg mene) Stil gerne specifikke spørgsmål så skal jeg gøre hvad jeg kan for at svare. Mange svar vil kunne findes i deres forum også: forums.site5.com |
MultiSite accounts
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
er 100ms noget man kan mærke ??? og hvordan gør man så lige hvis man skal køre gennem gratisDNS... kan jeg finde info på deres side ?? |
gaa-under-gunnar.dk colombia.dk (tung forside) catolicos.dk kathrinepetersen.dk Med FTP får jeg normalt ca. 400k/sek uden for US peek-tider og ca. 250k/sek når amerikanerne er vågne. Det svinger sikkert pr. server. Der er masser af hjælp at hente på GratisDNS.dk Det er ikke så svært når man lige kommer ind i det og det skal kun laves en gang så virker det. F.eks vil jeg alligevel bruge GratisDNS selv om min host understøttede .dk domæner for at have kontrollen selv. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Hejsa Ja, jeg ved ikke helt, hvorfor jeg lige skriver dette indlæg, men nu har jeg været i en del dialog med Site5 og har nu annulleret bestillingen, da - som de forklarer - at der skulle være problemer med mit visakort...én ting jeg ved er at der INGEN problemer med er med mit kort...jeg har i anden forbindelse brugt mit visakort - uden problemer, så det er IKKE her problemer ligger..hvor det ligger ved jeg ikke. Men jeg synes da, det er lidt ærgerligt, da de havde nogle gode features, jeg godt kunne bruge, også er prisen jo også overkommelig, men man kan jo ikke få/købe alt, hvad man ønsker sig... Og til dig Lars..tusind tak for dine indlæg..det var da noget, jeg kunne forholde mig til... |