Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor ligger jeres løn niveau

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er selvfølgelig rigtigt, at det afhænger i høj grad af arbejdsopgaven. Er det letløselige opgaver, hvor der er mange om buddet, så er prisen derefter. Ligeså snart man går ind i mere detaljerede og komplekse løsninger, så stiger prisen. Og sidst men ikke mindst så plejer, der at være en sammenhæng mellem kvalitet og pris. Så skal du have lagt bukser op, og har en god kvantitet, så kan du sagtens få det i dit prisniveau, men hvis du skal have designet en kollektion, så er prisen næppe den samme (igen afhængig af kvalitet). I mit tidligere indlæg refererede jeg til mere generelle arbejdsopgaver, og hvis du kun ønsker fx. programmører til at arbejde udelukkende med hjemmesider, så spiser jeg gerne mit indlæg igen, fordi så kan du sagtens få dem i din prisklasse. Men igen så afhænger det af, hvilket resultat du gerne vil have, og hvor kompleks problemstillingen er.

Dimitri: Af ren nysgerrighed hvad er et design? Er det en hel kollektion eller er det blot en nederdel, trøje eller lign.?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:59
Ja også det jeg er kommet frem til. Det bliver nok mest web og det trykte medie, 3d og teknisk tegning. Ihvertfal det vi går efter.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:01
Et design er én buks, trøje, nederdel, kjole, brille, sko altså ét eksemplar. En kollektion er så flere ting samlet.
Med et design får kunden, præsentationstegninger som de kan komme med rettelser til, og herefter bliver der lavet en arbejdstegning som de kan sende til systuen. Det er i og for sig ligegyldigt om systuen ligger i Indien, Rusland eller Danmark, da det er et universielt sprog.
Normalt laver man kun den ene side af en arbejdstegning hvis tøjet er ens på begge sider (dvs. du tegner kun den ene side af tøjet), men når man sender den til systuer specielt i Indien, Pakistan osv., er det endog en MEGET god idé at tegne ALT som det skal være, da de laver tøjet 100% efter tegningen. De tænker ikke over at det er underligt at der mangler et ærme og halvdelen af skjorten, det bliver bare syet. Det er der flere herhjemme der har erfaret, efter de har fået tøjet hjem :) og de er lidt svært at sælge halve stykker tøj... Derfor laver jeg altid mine arbejdstegninger 100% korrekt.

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:29
Dato: 04-11-2006 14:00:50 Forfatter: Dimitri Hardorff Et design er én buks, trøje, nederdel, kjole, brille, sko altså ét eksemplar. En kollektion er så flere ting samlet.
Med et design får kunden, præsentationstegninger som de kan komme med rettelser til, og herefter bliver der lavet en arbejdstegning som de kan sende til systuen. Det er i og for sig ligegyldigt om systuen ligger i Indien, Rusland eller Danmark, da det er et universielt sprog.
Normalt laver man kun den ene side af en arbejdstegning hvis tøjet er ens på begge sider (dvs. du tegner kun den ene side af tøjet), men når man sender den til systuer specielt i Indien, Pakistan osv., er det endog en MEGET god idé at tegne ALT som det skal være, da de laver tøjet 100% efter tegningen. De tænker ikke over at det er underligt at der mangler et ærme og halvdelen af skjorten, det bliver bare syet. Det er der flere herhjemme der har erfaret, efter de har fået tøjet hjem :) og de er lidt svært at sælge halve stykker tøj... Derfor laver jeg altid mine arbejdstegninger 100% korrekt.

Det var også sådan, jeg mente det var, men jeg skulle lige have bekræftet det.

Jeg synes, at prisen umiddelbart er høj. Jeg kender selvfølgelig ikke til din erfaring mv., som selvfølgelig afgører prisen. Men prisen for et enkelt design overstiger i dette tilfælde, hvad en typisk nyuddannet designer fra fx. Teko får om måneden, og man skal vel forhåbenligt kunne aflevere mere end et design om måneden. Og igen af ren nysgerrig hvordan prisfastsætter du dine design?   

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:37
Dato: 04-11-2006 14:29:20
Forfatter: nse

Dato: 04-11-2006 14:00:50 Forfatter: Dimitri Hardorff Et design er én buks, trøje, nederdel, kjole, brille, sko altså ét eksemplar. En kollektion er så flere ting samlet.

Det var også sådan, jeg mente det var, men jeg skulle lige have bekræftet det.

Jeg synes, at prisen umiddelbart er høj. Jeg kender selvfølgelig ikke til din erfaring mv., som selvfølgelig afgører prisen. Men prisen for et enkelt design overstiger i dette tilfælde, hvad en typisk nyuddannet designer fra fx. Teko får om måneden, og man skal vel forhåbenligt kunne aflevere mere end et design om måneden. Og igen af ren nysgerrig hvordan prisfastsætter du dine design?  

Prisen afspejler kvaliteten, tilgængeligheden samt efterspørgslen. Jeg er ikke ansat på nogen virksomhed, og bliver det heller ikke (medmindre at der bliver lagt en yderst fordelagtig kontrakt på bordet), så tilgængeligheden af mine designs afhænger af hvem jeg vil sælge til.
I DK bliver det kun muligt at købe noget af mit tøj fra indtil videre én forretning, her faldt jeg for stedets originale måde at forkæle kunderne på, samt helt exceptionelle lækre og hyggelige forretning. Samme ejer påtænker at åbne en boutique i Frankrig, som kommer til at bære de samme præg. Også her kommer nogle af mine varer til at ligge. I den danske forretning er der jævnligt handlende fra den internationale filmverdenen som gerne betaler for kvalitet, og de to ting gør at prisen på tøjet stiger, som igen smitter af på mine priser på designs. Set i forhold til hvor meget et vellavet design kan sælge for (syet af en der kan sit håndværk, markedsført rigtigt etc.), er 25.000 ikke mange penge.
Hvordan jeg præcis prisfastsætter et design har mange facetter, men nyskabelsen/originaliteten har også en stor rolle, til prisen kommer selvfølgelig at kunderne der i sidste ende skal købe tøjet, skal vide at det er designet af mig etc..
Skal man vælge et design af mig eller et af mine konkurrenter? Ønsker man en ferrari eller en volvo? Ferrari er blær, men meget rar at have ;)
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:18
Når jeg skal fakturere programmeringstimer/rådgivning, tager jeg mellem 350 og 550+ alt efter hvor ''svært'' det er. Det er ved siden af fuldtidsarbejde, hvor min udfaktureringspris ligger på 960+.

Fx. tager jeg 350 for opgaver med Word/Excel o.lign. som lige så godt kunne gøres af handelsskoler (eller selvstudie på nettet) - ved C5 opgaver (typisk ren programmering) tager jeg mindst 550.

Det er derudover ''venne''-priser - hvis jeg skulle til at gøre mere ud af det, ville det være højere priser - markedet kan sagtens bære højere priser, men eftersom det er hobby-betonet og de ikke kan forvente gode responstider ligger priserne som de gør.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:36
Hej Magnus

Jeg arbejder som .Net konsulent/arkitekt på lidt større projekter, hvor sidder ude hos kunden, sammen med deres it-folk. Timeprisen ligger imellem 700-900 for opgaver der varer minimum 6 måneder.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 20:22
Normen for .NET konsulenter (freelance/kontrakt) er 450-475 i timen (ex moms). I hvert fald ifølge samtlige konsulentbureauer jeg er i hus hos, og alle de andre konsulenter jeg kender. Kun en enkelt ligger lige omkring 500, og det er smertegrænsen for langt de fleste kunder. Hvis man som freelancer gennem bureau kan få 7-900 er man derfor ualmindeligt heldig. Hvis man går udenom bureauet skal jeg ikke afvise en sådan timepris, men det er de færreste større kunder der ikke bruger bureauer.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:38
Glemte at nævne at det typisk er meget korte forløb - dvs. et par timer hist og pist.

Men jeg er overrasket over at timeprisen for en .NET''er ikke ligger højere. Gælder de priser også for korte forløb (med korte forløb snakker jeg om 14 dages effektivt arbejde)? Og er det landsdækkende at de ligger så lavt?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 22:11
Men jeg er overrasket over at timeprisen for en .NET''er ikke ligger højere. Gælder de priser også for korte forløb (med korte forløb snakker jeg om 14 dages effektivt arbejde)? Og er det landsdækkende at de ligger så lavt?

Alle de konsulenter jeg kender, arbejder i Københavnsområdet, så ja, det kan vist godt kaldes landsdækkende. Jeg bor selv i Kolding og har kontrakt med firma i Odense.
Hvis der er tale om 14 dages arbejde er det typisk fordi man har fået direkte kontakt til en (mindre) kunde, og så er man jo i højere grad selv herre over prisen. Jeg har aldrig hørt om at konsulentbureauer formidler opgaver af så lille størrelse - det skal jo også være rentabelt for dem.

Generelt gælder det dog at jo længere kontrakten varer, jo mere er man villig til at gå ned i pris (indenfor rimelighedens grænser), fordi man til gengæld får sikkerhed for en lang periode. Og sikkerheden er noget man sætter pris på som freelancer.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)