Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - betalingsvindue

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Assens
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ikke sikker, men jeg synes at have læst et eller andet sted på PBS's hjemmeside at et betalingsvindue i en webshop skal åbne i et seperat vindue..

Er det bare noget jeg har drømt eller er der noget om det. Jeg har prøve at se om jeg kunne finde finde noget om det på pbs's side men det kan jeg ikke.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:16

Hej Christian.

Hvad mener du med seperat betalingsvindue? :)

For der behøver ikke være et nyt browservindue, men såvidt jeg ved så må der på den side hvor man indtaster kortoplysninger osv. ikke stå andet. Kunne forestille mig det var noget med persondataloven.

Fra Assens
Tilmeldt 3. Sep 08
Skrevet kl. 14:33

Ja, jeg formulerede mig måske lidt dumt. Zip it!

Det jeg mener er at betalingsvinduet måske skal åbne i et popup vindue eller åbne på en helt ny side..

Synes bare at jeg har set noget om det på pbs.dk men kan sgu ikke finde det igen.. Smile

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:19

Casper Blom:
men såvidt jeg ved så må der på den side hvor man indtaster kortoplysninger osv. ikke stå andet.

Du har helt sikkert ret. Men ved du hvor man kan få bekræftet at det ikke er tilladt. Skal man søge info hos PBS eller?

Gik og overvejede at lave et "one-step-checkout" med alt på en side (bestillingsoversigt, adresse og betalingskort info).

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:24

Det er mig bekendt ikke et krav, men det afhænger måske af hvilket software/ udbyder der benyttes. Hos Scannet er det f.eks. integreret uden popup.
Men DIBS som er en anden af de helt store udbydere af betalingsgateway bruger popup, hvilket i mine øjne ikke er særlig brugervenligt.

Fra Assens
Tilmeldt 3. Sep 08
Skrevet kl. 16:33

Jeg bruger DanDomain, der kan man selv vælge om betalingsvinduet skal være integreret en ny side, eller popup.

Jeg ville også helst bruge integreret, men hvis min shop ikke bliver godkendt af pbs pga. det er det jo lidt noget øv.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:11

Du blander det højst sandsynligt sammen med deres forskellige krav omkring api, men i dit tilfælde skal du helt klart blot vælge den integrerede!

Betalingen vil stadig foregå gennem Dandomains eget sikre betalingssystem (og ikke direkte på din side, se evt adresselinjen), og derfor har det intet at sige mht. din godkendelse ved PBS.

// Jesper Skov

Fra Assens
Tilmeldt 3. Sep 08
Skrevet kl. 17:15

Ja jeg vil også helst bruge den integrerede funktion..

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:45

Der er krav om at det ikke må være i en en iframe eller lign, dvs. det skal være i et selvstændigt vindue, men det behøver sådan set ikke være et popup eller nyt vindue. Det kan blot være det eksisterende browser vindue der skiftes side.

Det vigtige her, er at der er tale om en secure connection (https) med gyldig certifikat. Det er det som PBS lægger vægt på, rent teknisk vedr. betalingsvinduet.

Og så er der selvfølgelig alle de øvrige indholdskritier, men det har ikke noget med teknik at gøre :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:00

Pop-up er irrelevant - det centrale er at du kun må modtage betaling via en betalingsside som udbydes af en fuldt PCI-certificeret betalingsgateway. 

Undtagelseskriterierne er temmeligt mange tusinde årlige transaktioner og ligger udenfor de fleste danske webshops rækkevidde.

Disse regler trådte i kraft sommeren 2009 - før da var det helt ok at modtage betaling på sin egen side så længe denne var SSL-beskyttet og din virksomhed iøvrigt havde "den lille" PCI-certificering, hvilket består i et self-assessment og kvartalsmæssige sikkerhedsscanninger.

Således var vi mange der bruge foråret 2009 på at skrive rigtig mange linjers kode om for endnu engang at danse efter monopolets fløjte ;o)

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)