Jeg er ikke sikker, men jeg synes at have læst et eller andet sted på PBS's hjemmeside at et betalingsvindue i en webshopskal åbne i et seperat vindue..
Er det bare noget jeg har drømt eller er der noget om det. Jeg har prøve at se om jeg kunne finde finde noget om det på pbs's side men det kan jeg ikke.
For der behøver ikke være et nyt browservindue, men såvidt jeg ved så må der på den side hvor man indtaster kortoplysninger osv. ikke stå andet. Kunne forestille mig det var noget med persondataloven.
Det er mig bekendt ikke et krav, men det afhænger måske af hvilket software/ udbyder der benyttes. Hos Scannet er det f.eks. integreret uden popup. Men DIBS som er en anden af de helt store udbydere af betalingsgateway bruger popup, hvilket i mine øjne ikke er særlig brugervenligt.
Du blander det højst sandsynligt sammen med deres forskellige krav omkring api, men i dit tilfælde skal du helt klart blot vælge den integrerede!
Betalingen vil stadig foregå gennem Dandomains eget sikre betalingssystem (og ikke direkte på din side, se evt adresselinjen), og derfor har det intet at sige mht. din godkendelse ved PBS.
Der er krav om at det ikke må være i en en iframe eller lign, dvs. det skal være i et selvstændigt vindue, men det behøver sådan set ikke være et popup eller nyt vindue. Det kan blot være det eksisterende browser vindue der skiftes side.
Det vigtige her, er at der er tale om en secure connection (https) med gyldig certifikat. Det er det som PBS lægger vægt på, rent teknisk vedr. betalingsvinduet.
Og så er der selvfølgelig alle de øvrige indholdskritier, men det har ikke noget med teknik at gøre :)
Pop-up er irrelevant - det centrale er at du kun må modtage betaling via en betalingsside som udbydes af en fuldt PCI-certificeret betalingsgateway.
Undtagelseskriterierne er temmeligt mange tusinde årlige transaktioner og ligger udenfor de fleste danske webshops rækkevidde.
Disse regler trådte i kraft sommeren 2009 - før da var det helt ok at modtage betaling på sin egen side så længe denne var SSL-beskyttet og din virksomhed iøvrigt havde "den lille" PCI-certificering, hvilket består i et self-assessment og kvartalsmæssige sikkerhedsscanninger.
Således var vi mange der bruge foråret 2009 på at skrive rigtig mange linjers kode om for endnu engang at danse efter monopolets fløjte ;o)
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder