Jeg havde brugt lidt tid på opgaven af faglig interesse men kunne ikke lige hitte ud af problemet. Derfor har jeg afprøvet dit gode forslag i Chrome og dét virker, blot skal top i div'en skal også sættes til 0, da billedet ellers flytter sig for langt ned.
Når jeg lader top-linjen stå, så er det fordi jeg ikke har testet løsningen i IE8 og FireFox som flest folk anvender. Du kan således gå tilbage til det nuværende. Hvis billedet ikke står helt korrekt kan du eksperimentere med værdier i top de skal blot efterfølges af 'px' hvis det ikke er 0.
Problemet er saa vidt jeg kan se i firebug, at der er brugt position:fixed paa det div der indeholder det meste indhold(Hvorfor????).
Det bevirker at den div ikke bidrager til dokumentets hoejde, og derfor kommer der ikke nogle scrollbar.
Grunden til at der er brugt position er at z-index ikke virker (kan jeg ikke få den til) uden at der er en eller anden form for position, og da image / tekst slideren kræver z-index for at "skjule" de billeder der ikke bliver vist, samt den baggrund bagved content.