Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regionalt erhvervsmagsin, der følger "krise-knuser" virksomheder gennem et helt år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg planlægger igangsætningen af et erhvervsmagasin, der følger 25-30 virksomheder gennem 2010. Der er tale om 3-4 årlige udgaver. Magasinet distribueres gratis til andre virksomheder i respektive hjemområder. F.eks. i Århus. I magasinet er der nye artikler i hver udgave fra disse virksomheder. Mit arbejde er interview, tekstforfatning, foto, grafisk opsætning. Andre klarer trykning og PostDanmark klarer distributionen gratis til virksomhederne i f.eks. Århus. Jeg har valgt, at der er 9.000 virksomheder, der modtager magasinet i f.eks. Århus. Hvad vil man give i pris for at blive markedsført overfor andre virksomheder i f.eks. Århus (9.000). Pris for én side og en god pris for to.?

Titlen "Krise-Knuser" indikerer, at det er virksomheder, der vil frem på trods af, at Danmark er hårdt ramt. Der er da et positivt budskab. Hvad synes i om idéen og giv mig et bud på en pris som nævnt for en eller to sider.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:26

Jeg har i mange år arbejdet med magasiner og salg af annoncepladser. Én ting er den pris man mener værdien er, men en helt anden ting er, den egentlige pris man ender med at få. Der er mange medier/magasiner, især nu hvor krisen netop kradser, der har dumpet priserne.

Skal hver af de 9.000 virksomheder kun modtage et magasin eller får hver virksomhed flere? Med et oplag på 9.000 og i gennemsnit 2 læsere pr. magasin, rammer du 18.000 læsere. Med det udgangspunkt kan du sætte dine priser.

Din målgruppe sætter dine priser. Er det på direktørens bord eller hos kantinedamen, magasiner ender? Du har et stærkt produkt lige gyldigt hvad. Du skal bare kende til målgruppen. Er det direktøren? Er det salgsafdelingen? Er det kantinen? Derefter kan du komme ud til de relevante annoncører.

Desuden spiller konkurrence også en stor rolle. Hvem er dine største konkurrenter, der ramme samme målgruppe? Hvor længe har de eksisteret og hvor godt har de fat på annoncørerne? Og ikke mindst, hvad tager DE for annoncering i deres medie?

Med et oplag på 18.000, samt en god hjemmeside med ekstra features, kan du nok godt have en listepris på en helsides annonce, samt lidt lækkert på hjemmesiden, på ca. 10-15.000,- ekskl. moms.

Det skal lige siges, at det er en del år siden, jeg har arbejdet med magasiner, så jeg har slet ikke fulgt med i prisudviklingen.

Pøj pøj med det :)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:14

Mange tak for dine gode svar.

Jeg er lidt i tvivl omkring målgruppe, da det er en adresseløs forsendelse til alle kontorer og butikker i området. Jeg ved jo ikke, hvem der åbner posten, og hvordan den bliver fordelt. Har du nogle løsninger på et sådant målgruppe-problem.

I første omgang er jeg kun interesseret i en magasinløsning. Hjemmeside må komme. Tror du, at det er en dårlig idé. Jeg er mest til det trykte.

Tak for din hjælp indtil videre.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)