Jeg har bygget en hjemmeside op over et udvalg af byggesæt og skalamodeller fra Amazon.uk, og ved egentlig ikke om der er basis for en sådan forretning. Det jeg tænker på er om folk, der kigger forbi, ville købe en vare der er oplyst i britiske pund og ville føle sig fortrolig med at handle via mit site.
Den aldersgruppe (min egen - 40 +), som varerne nok mest henvender sig til, er jo nok ikke dem, der har det største mod på at handle på nettet. Eller der tager jeg måske fejl?
Anyway. Omkostningerne for mig er minimale, da det at kode er min hobby, så det skulle da lige prøves.
folk behøver da ikke vide hvor du har dine varer fra?
Jeg tror folk køber direkte ved Amazon, så det er korrekt at skrive prisen i Pund. Iøvrigt er det en rigtig flot hjemmeside og jeg tror ikke du får problemer med valutaen, da samlere er vant til at købe varer i hele verden og måske endda føler sig mere trygge efter at have været forbi din hjemmeside først.
Tak for jeres svar. Rart at høre, at det ikke er helt skudt ved siden af.
Som der så rigtigt bliver svaret. Ja det er 5% af beløbet, der bliver handlet for, som tilfalder mig. Har man rigtig gang i butikken, så vil andelen stige - op til 10% (så vidt jeg lige husker), men så skal der også være et meget stort salg.
Mht. til priser i Pund, så er der mulighed for at skrive dem på dansk, men ikke i en variabel. Dvs. at når kursen bevæger sig, så skal alle priser rettes manuelt Dog har kunden mulighed for at se slutbeløbet/regningen i sin egen valuta (dansk).
I så fald vil jeg anbefale at skrive prisen i DKK, så du gør det så nemt for køberen, du kunne jo evt. skrive prisen i pund bagefter i en parentes. :)
EDIT: Så ikke du havde svaret John :) Kan man ikke "pege" prisen op imod valutakurser eller lignende så den ændre prisen selv når kursen bliver ændret ?
"Kan man ikke "pege" prisen op imod valutakurser eller lignende så den ændre prisen selv når kursen bliver ændret ?"
Det var det, jeg gerne ville, og dette kan normalt gøres via en variabel i f.eks. php . Men her er der tale om et selvstændigt modul, der er hentet ind via en <IFRAME>. Ellers, så har jeg angivet et link til Nationalbankens valutakurser i menuen.