Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afsluttende projekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej til alle:

Jeg er IT studerende som lige har dumpet i mit afsluttende projekt til System Administrator. Er derfor ikke kommet over det endnu og har svært ved at komme igang med nyt projekt da jeg skal tage det om hvilket jeg nu har besluttet efter mange dages overvejninger. Jeg er simpelthen blivet låst på alle områder. Føler lige at alle mine ideer til at starte projektet ikke er gode nok og har mistet troen på at jeg kan klare det. Har iøvrigt fået udleveret et eksempel på projektet som fik 11-tallet og hvis jeg skriver efter det kommer den til at ligner meget originalen, altså den som jeg har fået fat i. Opgaven går ud på at formulerer selv emnet og på baggrund af emnevalg udarbejder en problemformulering, der tage udgangspunkt i en praktisk problemstilling fra en virksomhed. Ud over det skal den indeholder væsentlige elementer fra mindst 2 fagområder(liniefag) som jeg lige vil nævner (Systemudvikling,Netværk,Windows 2000,Windows 2000 Server,Kommunikation og IT i praksis(ergonomiske forhold) og skal indeholder følgende elementer:

Foranalyse

Problemformulering

Anvendte teorier og metoder

Afgrænsning

Analyse

Vurdering af anlysens resultat

Konklusion

Perspektivering

Er der nogen derude som kan evt. kommer med nogle ideer eller henviser mig til et eller andet sted hvor jeg kan får mere information om det. Iøvrigt er det jo meget svært da jeg ikke har nogle erfaringer med hensyn til virksomheder og har aldrig været i praktik hos en virksomhed, men skal først det efter at få bestået mit afsluttende projektet. Alt viden omkring det stammer fra bøgerne som er benyttet i skolen og er teoretisk baseret. Har aldrig derfor i virkeligheden prøvet at installere en Server, Active Directory og lignede tjenester og opsat et mindre netvæk fra bunden af.

Jeg undskylder meget hvis indlægget er blevet for lang, men for at få nogle tilbagemeldinger så skal I selvfølgelig have så mange som muligt informationer omkring emnet for at kunne hjælpe mig. Da jeg kommer fra udlandet kan I selvfølgelig kommer til at opdage nogle stavefejl eller også nogle ord der ikke er blevet skrevet korrekt, men håber på en forståelse med hensyn til det.

På forhånd tak

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:05
Er det korrekt forstået at du skal arbejde med udgangspunkt i Win2000 og 2000 server?? Det er da unægteligt et stykke vej til den virkelige, hvor det i de fleste tilfælde vil være aktuelt med en udskiftning i forbindelse med større projekter - og så hedder det vel 2003 Server og XP i langt de fleste tilfælde - i hvert fald hos mine kunder!

En mulighed kunne være at se på fordele og ulemper ved en overgang til en terminalløsning for en mindre virksomhed. Jeg kan godt give dig et konkret eksempel, så kan du få svar på alle spørgsmål uden at få en løsning foræret.

At du ikke selv har haft fingerene i maskineriet er ikke nødvendigvis noget skidt, ikke hvis opgaven kun stiller krav om at du forholder dig teoretisk til det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hej Morten:

Ja, du har forstået det helt korrekt, udgangspunkten er at arbejde med Windows 2000 og Windows 2000 Server, da det er noget vi har brugt i skolen(Exam 70-210 Windows 2000 SE og Exam 70-215 Windows 2000 Server SE), men det skader ikke hvis du har noget med XP og 2003 Server og selvfølgelig skal der ikke være et stort firma. Jeg har mere tænkt på en mindre virksomhed med højst 10-15 ansætte. Ja, opgaven stiller krav at mand forholder sig kun teoretisk til det. Jeg kan evt. sende dig et eksempel af opgaven som jeg har fået udleveret hvor der er blevet brugt Windows 2003 Server og XP, så kan du måske får bedre overblik over det.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:16
Jeg har adskillige kunder i den størrelseorden, så det er ikke utænkeligt at vi kan strikke et realistisk problem sammen. Send mig gerne materialet, også hvis du har noget mere konkret om kravene til opgavens udformning. Du får lige en PM med en mailadresse.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)