Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvorvidt det er muligt/lovligt at benytte ens første ordre som en del af eller den fuldstændige anpartskapital i sit nystartede selskab? Alternativt om det er muligt at oprette et personligt selskab eller I/S, fakturere ordren dertil og så omdanne det til et ApS, således at man ikke skal have penge op af lommen?
Det kan stadigvæk ikke lade sig gøre at stifte et ApS på den måde.
Hvis det kunne lade sig gøre ville man stå med et selskab der stiftede sig selv og det er ikke muligt.
Selskabet ville jo reelt set ikke have nogen ejer i så fald.
Selvfinansieret... Det kan lade sig gøre når man køber et selskab - men det kan godt være du har ret i at det ikke kan lade sig gøre til selve stiftelsen.
Jeg er ikke helt sikker, idet jeg faktisk ved nærmere eftertanke, ikke mener skattefri virksomhedsomdannelse kan bruges i denne situation, men er ikke helt sikker
Jeg vil derfor anbefale trådstarter at låne indskudkapitalen til selskabet, og få det oprettet straks, hvorefter han kan udføre ordren i selskabet.
Tak for svarene. Nu er det ikke aktuelt pt., men mere et tænkt eksempel i forbindelse med en potentiel fremtidig situation.
Nu har jeg ikke rigtig kendskab til personlige selskaber, men kan man fakturere en ordre på eksempelvis 100.000 (ex. moms) til sit personlige selskab og så bruge de samme 100.000 til at oprette et ApS, således at man ikke skal betale skat af ordreindtægten, da pengene både indtægtsføres og udgiftsføres i samme regnskabsår?