Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarb. ægtefælle og dagpenge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone hjalp mig en smule tilbage i 2008 ved siden af sit eget fuldtidsarbejde. Nu er vi pludselig blevet i tvivl, om hun er dagpengeberettiget, hvis hun mister sit arbejde. Hun har været fuldtidsmedlem af a-kassen hele tiden. Min virksomhed er et enkeltmandsfirma.

På forhånd tak for hjælpen med dette lille spørgsmål.

Michael

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:23
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:50

Hej Per

Jeg har fået et fradrag i virksomheden fór hendes indsats på ca. kr. 30.000,- og tilsvarende er der opgjort et eller andet sted på hendes selvangivelse kr. 30.000,- som hun er blevet beskattet af.

Var det svar på spørgsmålet? Da det er en enkeltmandsfirma, er der jo ikke udloddet over skud eller noget. Vi har bare sammen brugt af fortjenesten/omsætningen til privatforbrug.

Michael

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:11

Hej Michael

Jeg vil heller ikke tro at det er noget problem nu, blot hun ikke har nogle arbejdsopgaver i dit firma mere. Så kan fagforeningen bliver meget trekantet.

Ellers vil jeg lave en konkret forespørgsel hos fagforeningen.

Mvh

Per Tange

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:54

Hvis din kone har arbejdet fuld tid (uden for din virksomhed) i 2009, skulle der ikke være nogen problemer. Hun kan både opfylde og dokumentere beskæftigelseskravet. Hvad hun så for lang tid siden har haft af små bijobs, har egentlig ikke så meget med sagen at gøre. Så jeg tror ikke, I skal være bekymrede.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:51

Tak for svarene begge to. Det var også min fornemmelse, men man kan jo aldrig vide. Der  er så mange underlige regler for selvstændige, at man skulle tro, vi var et folkefærd for os selv.

Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)