Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdsaftale, CVR nr. type af virksomhed AS/APS/Enmandsfirma med to ejere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg overvejer at starte en internet baseret virksomhed, sammen med en god ven. Vi har konceptet på plads og et udkast til en samarbejdsaftale. Hvilke hovedpunkter skal indgå i  en samarbejdsaftale?

Vores problem er pt, at vi ikke er enige i hvorvidt vi skal oprette et CVR nr. og registrer et firma, hvor vi fra starten lægger alle vores aktiver

Jeg ser helst, at vi skal starte et etmandsfirma med to ejere. Opretter en konto i en bank, hvor vi begge to har adgang til via homebanking med den sikkerhed, at udbetalinger kun kan foretages med den andens accept! At oprette et firma, indebære selvfølge nogle ekstra administrative opgaver, da der skal laves regnskab osv.... Vores koncept kommer nok ikke til at tjene penge de første 1-2 år. 

Min ven mener at vi skal venter, og de udgifter som der naturligtvis er i opstartsfasen til webhotel og udvikling, deler vi 50-50 og betaler ud vores egen lomme.

Håber der sidder nogen der ude, som har lidt erfaringer med disse problemstillinger, som jeg kan drage nytte af!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29

Thomas Nyhus:
Jeg ser helst, at vi skal starte et etmandsfirma med to ejere.

Der er ikke noget som hedder etmandsfirma med 2 ejere. Så er der tale om et interessentskab. Husk at ved et interessent hæfter i personligt og solidarisk for gælden. Lidt firkantet sagt. Kan din makker ikke betale kan jeres kreditorer hente alle pengene hos dig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:14

Jeg ville anbefale at se på at oprette et Sm.b.a, da det så dels kan specificeres per kontrakt hvordan fordelingen af midler er imellem jer, dels at privatøkonomi og firmaøkonomi skilles ad.

Hilsen Allan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)