Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af wordpress blog til nyt webhotel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har min firmaside/blog på Surftown.dk men kan ikke få mine plugins til at virke fordi surftown kører med safe mode=on,,.,,

Ved ikke så meget om det andet end at det er derfor jeg ikke kan få mine gallerier eks. til at virke...

Så har jeg fundet gigahost som kører med safe mode= off som standard, og det ser alt sammen fint ud, men hvordan overfører jeg min blog/side til gigahost hvis jeg skifter webhotel?

Ville nødigt skulle starte forfra med min side....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Kære Lone!

Den gode nyhed er, at du sagtens kan flytte fra Surftown til Gigahost, uden at begynde forfra med design og indhold.

Men det kræver en indsats. Dels skal filerne flyttes via FTP. Dels skal databasen eksporteres og efterfølgende importeres.

Slutteligt skal domæne-pegningen ændres, så dine brugere lander på Gigahosts servere isf. Surftown.

Der er god information at hente her:

http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

Hvis du ikke er erfaren ud i ftp-programmer, databasebackup og rekonfigureringen, så er det måske værd at overveje, om det ikke er værd at betale sig fra opgaven.

Men -- hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om safe mode-on er grunden til, at dine plugins ikke virker -- har du talt med Surftowns supportafdeling om en løsning?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:22

Kasper:

Kære Lone!

Den gode nyhed er, at du sagtens kan flytte fra Surftown til Gigahost, uden at begynde forfra med design og indhold.

Men det kræver en indsats. Dels skal filerne flyttes via FTP. Dels skal databasen eksporteres og efterfølgende importeres.

Slutteligt skal domæne-pegningen ændres, så dine brugere lander på Gigahosts servere isf. Surftown.

Der er god information at hente her:

http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

Hvis du ikke er erfaren ud i ftp-programmer, databasebackup og rekonfigureringen, så er det måske værd at overveje, om det ikke er værd at betale sig fra opgaven.

Men -- hvis jeg var dig, ville jeg undersøge om safe mode-on er grunden til, at dine plugins ikke virker -- har du talt med Surftowns supportafdeling om en løsning?

Ok, jeg er vant til at arbejde med ftp, men har ikke prøvet resten, du skriver om....

Jeg ser lige på det link du sendte...

Har ikke snakket med surftown om det, endnu så dte vil jeg lige gøre først....

Takker for hurtigt svar....

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:26

Så lige på det link du sendte og der står følgende:

• Note: If you are changing to a new server but same domain, all you need to do is edit wp-config.php and upload everything as it is to your new server. 
  • Det er jo det jeg ville gøre, har mit domæne som jeg skal/vil beholde.

Så det burde jo være nemt bare at rette i den fil de skriver om??

Tilmeldt 20. Apr 07
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 10:31

Velbekomme!

Det lyder som en god idé, for hvis det er nu er noget andet, der er galt, fx en fejlkonfiguration af dit/dine plugin(s), så hjælper det jo ikke så meget at flytte.

Hvilke plugins er der tale om?

Fra Hellerup
    Tilmeldt 26. Aug 07
    Skrevet kl. 10:38

Det er bla. nextGen Gallery, der står at safe mode er on, når jeg prøver på at lave et galleri.....

Tilmeldt 8. Nov 07
    Indlæg ialt: 718
    Skrevet kl. 13:12

Hej Lone,

Jeg skrev for 2 uger siden en guide om hvordan man flytter sin hjemmeside uden nogen form for nedetid.

Men hvis ikke du har forstand på det, så sørg i det mindste for at lave en backup af samtlige filer og databaser inden du foretager dig noget :)

Tilmeldt 20. Apr 07
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 15:34

Jeg er ikke sikker på, at det skyldes safe mode-indstllingen. Har du forsøgt at ændre skriverettighederne til galleriets sti til 777 (via din ftp-klient)? 

Altså: wp-content/gallery/?????/thumbs

Se evt. denne tråd -- der er løsningsforslag til at få NextGen til at køre på Surftowns standard linuxløsning.

http://wordpress.dk/forum/topic/safe-mode-problemer

---

Tilmeldt 20. Apr 07
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 15:36

Backup er også en god idé for dem, der har forstand på det, skulle jeg hilse og sige ;)

Fra Viby J
    Tilmeldt 24. Feb 07
    Indlæg ialt: 604
    Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 05:44

Lone71:

Hejsa.

Jeg har min firmaside/blog på Surftown.dk men kan ikke få mine plugins til at virke fordi surftown kører med safe mode=on,,.,,

Ved ikke så meget om det andet end at det er derfor jeg ikke kan få mine gallerier eks. til at virke...

Så har jeg fundet gigahost som kører med safe mode= off som standard, og det ser alt sammen fint ud, men hvordan overfører jeg min blog/side til gigahost hvis jeg skifter webhotel?

Ville nødigt skulle starte forfra med min side....

Det er ikke noget problem at skifte udbyder, men man skal selvfølgelig sørge for at gøre alting rigtigt. 

Er der tale om et .dk domæne eller et internationalt domæne?

Kort fortalt: 

1. Tag backup af databaser: https://surftown.dk/support/hvordan-tager-jeg-backup-af-en-mysql-database

2. Download alt content fra webhotellet med FTP. 

3. Upload alt content med FTP til Gigahost

4. Gå ind i Gigahosts kontrolcenter og opret en database: http://support.gigahost.dk/?p=9#more-9 

5. Gå til phpmyadmin fra kontrolcentret og vælg din nye database, tag den tab der hedder "import", tryk på "browse", find den fil du har lavet fra surftown. og tryk ok

6. Ret configfiler i dine forskellige systemer. F.eks. wp-config.php for wordpress - så det rigtige brugernavn og password står der. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)