Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilknytning af domæne ?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, jeg har aktiveret det :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke købt dit domæne hos DK-hostmaster, men derimod en registrator.

DK-Hostmaster styrer domæner og deres DNS-servere, men du kan ikke registrere et domæne igennem dem (skal som sagt foregå igennem en registrator).

Domænenavne er pædagogisk sagt bare et kendenavn, så almindelige mennesker kan kende og huske det. Bag et domæne ligger en IP-adresse til serveren der hoster websitet.

Derfor er alle domæner tilknyttet en DNS server. Det er som en åben telefonbog der siger, at når du skriver domæne.dk i browseren, så skal den gå ind på ip'en xx.xx.xx.xx.xx.

Når du har købt domænet igennem 123hjemmeside er chancerne store for, at domænet er sat til at benytte deres DNS-server, som igen peger på deres IP. Derfor burde du kunne logge ind og redigere din hjemmeside derigennem.

Ønsker du derimod at have siden hostet et andet sted (men blot har købt domænet igennem registratoren 123hjemmeside), så skal du have DNS-serveren til at pege på en anden IP.

For at gøre det skal du i første omgang have en DNS server der tillader, at du kan styre den selv. Jeg kan anbefale GratisDNS.dk. Der er selvfølgelig andre steder det kan gøres, men jeg har gode erfaringer med GratisDNS. Har du din egen server kan du selv hoste din DNS-server, men det er for de mere teknisk kyndige.

Derefter skal du have domænenavnet til at pege på den DNS server. Det gør du ved at redelegere det på https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/redeleger-domaenenavn/

Håber det hjalp lidt :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)