|
|
Amino award
|
Der er lavet helt særlige regler. Det fungerer således, at det gælder om at have uddelt flest positive bedømmelser over en tidsperiode. Så hvis du har bedømt 30 indlæg som relevante, så kan du risikofrit uddele 29 irrelevante. På samme måde fungerer det med din egen rating: Det gælder om at have flest positive bedømmelser fra de andre - hvilket får folk til at skrive mere relevant. Principielt (det er ikke lavet på newz) kunne man gøre sådan, at hvis en bruger overstiger en bestemt grænse for dårlige bedømmelser, så er vedkommende "banlyst" i en periode fra at bedømme andres indlæg - indtil vedkommende igen har sneget sig ind med et par positive bedømmelser. Der kan næsten gå sport i det :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
1. Jeg tror ikke at det vil fungere 100% som tiltænkt. Det vil blive misbrugt. |
|
Du er måske for hurtig til at dømme konceptet. Lidt parallelt med "Der vil kun blive brug for 3 computere i verden!". virkeligheden kan sagtens vise sig at være en anden end forventet. Anyway - jeg taler ikke umiddelbart for mit foreslagne system. Præsenterer det blot som en mulighed, der sikrer en retfærdig afgørelse af hvem der skal have en amino-award :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
|
I alle de fora jeg har set med pointsystemer, har det virket som en pestilens på mig. Jeg kan ikke se hvorfor man skal få point for at poste, derudover kan en gruppe personer rotte sig sammen mod en anden og stemme personen ud, eller man kan ende med at alle stemmer hinanden positivt op af frygt for selv at få en negativ stemme. Du nævner det med legen, jeg synes det bliver til et "jeg skriver primært for at få point", så for mig vil det ikke være en leg, men nærmere noget irriterende der følger med. |
|
Hej Peter Selv tænkte jeg det som en gang om året evt. som event og med en pris osv. (den der ville kunne jo donere eller sponsere noget) Jeg er ikke vild med ideen om i det daglige at skulle "bedømme". Jeg ville mere bare kigge på det positive og så hylde. Kunne da også lave en for de sjoveste. Jeg tror hurtigt at der kunne gå lidt "krig" i den hvis indlæg skulle bedømmes i det daglige Men det må vel være hvad der er stemning for. Anne |
Anne Fogel - smykker med mod
|
Dimitri Jeg mener absolut at du har fat i noget. Og efter den oplevelse af "min første debat" med dig ( kan ikke huske tråden ), så er jeg slet ikke i tvivl om at det ville blive misbrugt.Altså ikke misforstå, det var ikke dig der gakkede ud Anne |
|
Haha Ja, jeg kan godt huske den :) og jeg tror at der ville have blevet uddelt mange negative karakterer den dag, som man måske ville fortryde i dag pga. den ophedede stemning. |
|
Så absolut ![]() Og godt der ikke serveres "alkohol" herinde så ville der sikkert også være nogen der fik en på kassenAnne |
|
|
Bliv gratis medlem
( kan ikke huske tråden ), så er jeg slet ikke i tvivl om at det ville blive misbrugt.
så ville der sikkert også være nogen der fik en på kassen