Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino award

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad forhindrer så folk i at give rene positive karakterer hele vejen igennem?
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:40
Personlig irritation, dels.

Der er lavet helt særlige regler. Det fungerer således, at det gælder om at have uddelt flest positive bedømmelser over en tidsperiode. Så hvis du har bedømt 30 indlæg som relevante, så kan du risikofrit uddele 29 irrelevante.

På samme måde fungerer det med din egen rating: Det gælder om at have flest positive bedømmelser fra de andre - hvilket får folk til at skrive mere relevant.

Principielt (det er ikke lavet på newz) kunne man gøre sådan, at hvis en bruger overstiger en bestemt grænse for dårlige bedømmelser, så er vedkommende "banlyst" i en periode fra at bedømme andres indlæg - indtil vedkommende igen har sneget sig ind med et par positive bedømmelser.

Der kan næsten gå sport i det :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 00:44

1. Jeg tror ikke at det vil fungere 100% som tiltænkt. Det vil blive misbrugt.
2. Jeg er nu meget tilfreds med den måde systemt er på pt..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:53
Jeg kan kun bidrage med de erfaringer, der er at trække fra newz. Og der er få, der vil misbruge - især i starten og nye brugere, der ikke er inde i systemerne endnu. Men det har under alle omstændigheder givet et meget mere lødigt forum, som oven i købet er brugerreguleret. Alle har derfor mulighed for, efter fortjenste, at vurdere et indlæg - uden at oprette et særskilt indlæg om hvor idiotisk en anden er. Det klares simpelthen med et klik med musen.

Du er måske for hurtig til at dømme konceptet. Lidt parallelt med "Der vil kun blive brug for 3 computere i verden!". virkeligheden kan sagtens vise sig at være en anden end forventet.

Anyway - jeg taler ikke umiddelbart for mit foreslagne system. Præsenterer det blot som en mulighed, der sikrer en retfærdig afgørelse af hvem der skal have en amino-award :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 01:02
I alle de fora jeg har set med pointsystemer, har det virket som en pestilens på mig. Jeg kan ikke se hvorfor man skal få point for at poste, derudover kan en gruppe personer rotte sig sammen mod en anden og stemme personen ud, eller man kan ende med at alle stemmer hinanden positivt op af frygt for selv at få en negativ stemme.

Du nævner det med legen, jeg synes det bliver til et "jeg skriver primært for at få point", så for mig vil det ikke være en leg, men nærmere noget irriterende der følger med.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 01:03
Hej Peter

Selv tænkte jeg det som en gang om året evt. som event og med en pris osv. (den der ville kunne jo donere eller sponsere noget)

Jeg er ikke vild med ideen om i det daglige at skulle "bedømme". Jeg ville mere bare kigge på det positive og så hylde. Kunne da også lave en for de sjoveste.

Jeg tror hurtigt at der kunne gå lidt "krig" i den hvis indlæg skulle bedømmes i det daglige

Men det må vel være hvad der er stemning for.

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 01:07
Dimitri

Jeg mener absolut at du har fat i noget.

Og efter den oplevelse af  "min første debat" med dig ( kan ikke huske tråden ), så er jeg slet ikke i tvivl om at det ville blive misbrugt.

Altså ikke misforstå, det var ikke dig der gakkede ud

Anne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 01:09
Haha Ja, jeg kan godt huske den :) og jeg tror at der ville have blevet uddelt mange negative karakterer den dag, som man måske ville fortryde i dag pga. den ophedede stemning.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 01:11
Så absolut

Og godt der ikke serveres "alkohol" herinde  så ville der sikkert også være nogen der fik en på kassen

Anne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 01:14
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)