Nøgleordet er omførsel
http://www.omfoersel.dk/vejledning.html
"Dog må der ikke sælges tobak, alkohol, sodavand, chokolade- og sukkervarer samt fyrværkeri ved omførsel."
Stadepladssystemet i Københavns Kommune er bestormet. Man skal ikke holde vejret mens man venter på at få den - det er helt sikkert. Stadepladser og omførsel er ikke det samme - men så vidt jeg er orienteret så er stadepladssystemet forbeholdt ikke-rabiate varer. Dvs frugt, grønt, kebab, pølser, suppe, smoothe... ikke alkohol. (pølsemænd må ikke sælge øl)
Alle der har idéer til ting og sager på Strøget skal lige gøre sig den tjeneste at tænke:
"Hvorfor er der ingen der gør det?"
... jeg ved godt det er en destruktiv morale på et iværksætterforum, men "gode idéer på Strøget" har været udtænkt af ufatteligt mange sjæle i en halv menneskealder. Med så simpel en tanke som at sælge øl fra en bod, er det obviously ikke muligt i gældende regelsæt og love.
Hvis man kommer op med en tosset idé om at køre med et tivoli-tog midt i turistmylderet - er det muligt ingen har tænkt det før... men hvor er det trist for Strøget at det lykkedes at få det opfundet. Hvad jeg hører kunne ikke engang borgmesteren nedfinde det igen - på trods af en vision om at de-tivolisere Strøget.