Jeg søger lidt ekspert viden herinde. Jeg har en kunde som har en Exchange server sat op og jeg har fået hans domæne overflyttet til min server da hans tidligere host ikke kunne understøtte PHP.
Nu har jeg så problemet da han sagtens kan sende mails og de også kommer ud og også sende internt i virksomheden er ikke noget problem hvor de også bliver modtaget.
Problemet er så at nå jeg sender fra min mail af eller andre af mine mails får jeg en fejl tilbage og dem modtager han så ikke? Er det noget som skal sættes op på mailserveren eller skal jeg lave en ny email som så redirecter mailsene til hans Exchange server?
Har du lavet en redelgering til din egen DNS server?
Hvis nej, så er jeg blank. Hvis ja, så har du nok sat MX records til som standard at pege på din egen server, du skulle have checket den gamle DNS servers MX setup ( det kan du gøre på DK-hosmaster hjemmeside under check navneserver opsætning) Du kan stadig nå det hvis du kan finde ud af hvad den gamle navnserver hed. Alternativ spørg kunden om hans statiske faste IP adresse og prøv at sætte en Arecord op der peger derhen og tilføj den som MX record.
Ellers send mig en PB med domænet og jeg ser om jeg ikke kan finde den gamle navneserver. Kan dog ikke love noget
Sorry - læste vist lige indlægget lige vel hurtigt.
Jeg hælder også mest til MX-problem. Hvis din kunde har en extern virus/spam scanner er deres (kundens) router sat op til kun at modtage mails fra denne udbyder.
Du får en mail retur siger du.. Hvad er fejl-beskrivelsen ?