Jeg har sidste år startet et firma, en webshop som stille og roligt begynder at tage form nu her. Det er en firma jeg kører ved siden af min normale arbejde.
Jeg har så tænkt over at åbne en ny webshop, som skal forhandle nogen andre produkter, men ville gøre det under samme firma som jeg har nu.
Må man det? og kan jeg kalde webshopen noget andet, men skrive mig ud af det på fakturaen, og i handelsbetingelserne ? Og hvordan er reglerne egentlig mht faktura nr. Jeg ved at det skal være fortløbende, men hvad hvis man har 2 shops? skal faktura nr på begge shops så hænge sammen hvis det er samme CVR nr, eller kan man godt køre 2 shops som kører hvert deres faktura nr system ?
Du kan sagtens have flere fortløbende fakturarækker, så det er der ingen problemer i.
Din webshop kan også sagtens hedde noget andet end firmaet, det skal blot være tydeligt for kunden, hvilket firma de handler med. Dvs. at det reelle firmanavn bør fremgå af kontaktinfo, på faktura, ordrebekræftelse osv. Det er meget normalt at firmaer har et andet navn end selve webshoppen.
For at undgå misforståelser kan du lade både webshopnavn ogfirmanavn fremgå af faktura.