Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for akvarie til kontoret?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder dagligt mange timer på mit kontor, og har i mange år brugt mit akvarie som afslapning mellem opgaverne.

Nu er tiden kommet til et nyt, men ? er, om jeg kan få fradrag for et nyt akvarie ved køb over firma?
I mine øjne svarer det til alm. kontor indretning (til trods for glæderne ved det ;) så set i det lys burde det vel kunne anskaffes fuldt ud over firmaet?

Nogen der har erfaringer med dette?

MVH

Gulkings

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:58

Hej

Erfaringen er vist kun med et par guldfisk i en bowle.

Du har ret i at det kan være en del af indretningen af kontoret, men det vil nok også være vigtigt at udgiften til akavariet ikke kommer at ligne "hobby". Her tænker jeg på udgiften til fisk mv.

Mvh

Per Tange,

registreret revisor FRR

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 20:10

Hej Per,

Tak for dit svar.

Tja, det er sådan set kun et nyt akvarie, møbel og pumpe der skal til - resten tages med over fra det gamle.

Så det ville ikke umiddelbart være noget problem? Vi snakker en udgift for firmaet på 8-10 tusind - maks.

Tak,

Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12

Gulkings:

Hej Per,

Tak for dit svar.

Tja, det er sådan set kun et nyt akvarie, møbel og pumpe der skal til - resten tages med over fra det gamle.

Så det ville ikke umiddelbart være noget problem? Vi snakker en udgift for firmaet på 8-10 tusind - maks.

Tak,

Jørgen

Hej

Problemstillingen er, hvorvidt du har et enkeltmandsfirma eller et selskab, og om du har ansatte. Hvis du ikke har ansatte, vil vurderingen nok gå i retning af, at det er en privat udgift uden fradrag.

Derimod hvis du har ansatte, kan det udmærket være en del af kontorets dekoration og udsmykning m.v..

Hilsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 3. Sep 08
Fra  Nyit.dk ApS Skrevet kl. 09:13

Hej Tonny,

Ja, det giver en lidt anden vinkel. Jeg har et ApS med en kollega, men vi sidder på hvert vores kontor der ikke ligger i samme bygning.
Han er naturligvis indforstået med investeringen.

Men det lyder som om det er lidt "gråzone" det her...? Er der virkeligt ikke nogle retningslinjer for kontorindretning/udsmykning?

Hilsen

Jørgen

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:42

Jeg kan ikke se forskellen på at købe en plante til kontoret og så indstallere et akvarie, sålænge det ikke er på privat adressen.

Det er jo en indretningsudgift.

Men altså ring til skat og spørg, længere er den egentlig ikke :)

Skat: 72221818

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Hej

Den sammenligning holder ikke, idet planter og andet dekoration er "normalt" for kontorer m.v., hvorimod akvarier henhører under det mere hobbyprægede private udgifter, hvorfor der kan/vil være et problem, hvis virksomheden ikke har nogen ansatte udover indehaverne.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:41

Alt afgørende er om vi taler om et kontor i privatboligen eller et eksternt kontor ude i byen. Såvidt jeg kan se taler vi om det sidste og så er der ingen problemer i det. Det er en del af udsmykningen. Selvfølgelig er det klart at hvis 50% af indtjeningen i firmaet går til fisk så....... men det er vist ikke tilfældet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)