Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte på et site?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså, hvis det var nemt ville det ikke være sjovt. =)

Men det kan da lade sig gøre at finde folk der har evnerne og ildhuen som er parate til at arbejde for noget de kan se et stort potentiale i.

Men jo - den person vil jo regne med at få noget for det, så det afhænger af opgavens størrelse. Men man kan jo forestille sig en god ide er at definere hvor lang tid det vil tage at lave sitet, osv - og så kontakte en/flere personer, så har du også nogle opgaver du kan sige "det og det og det skal laves, kan du det" uden du egentligt behøver afsløre hvad det drejer sig om.

Men det KAN lade sig gøre at finde folk der er villige til at bruge deres energi og tid på et projekt, fordi de mener det kan give afkast senere - jeg er selv en af dem der villigt kaster mig ud i at hjælpe andre uden at få noget for det nu og her, hvis jeg mener ideen er solid, og jeg kan / har tid til at lave det. Selvfølgelig vil jeg også have en bid af kagen, og skal jeg vente på den, vil den bid også være større i sidste ende.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:22
Syntes ikke det nok at have ideen, men folkene bag betyder lige så meget. Jeg har set en del projekter af denne art som aldrig bliver til noget, enten fordi opgaven bliver for stor og omfattende, eller fordi folkene ikke kan løfte den. Så det vigtigt du finder dig de rigtige samarbejdspartnere.

Jeg har siddet de sidste 3 år on/off og arbejde på et community også, det er først nu det er ved at gå op i en højre egenskab, og er begydt at samle alle ender. Når det er gjort så præsentere jeg projektet for en kammerat og vi skal så når jeg har overtalt ham ud og finde et par programmøre. Forløbigt vil det koste os imellem 30-50.000 kr. Eller det er det jeg regner med, kan godt være der skal noget andel til i projektet oven i, eller et højre beløb ;-)

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:14
Hvordan undgår jeg at, hvis jeg aflevere hele den her idé til en webudvikler, at de ikke lidt løber med hele ideen? 

Som andre har nævnt burde det ikke ske hvis du tager fat i en professionel. Et professionelt firma ville jo ikke sætte deres gode navn og rygte over styr ved at stjæle fra kunderne.
Du kan også sikre dig yderligere med en kontrakt det specificerer at du beholder alle rettigheder. Og endeligt er det måske en god ide med en NDA (non disclosure agreement), der siger at de ikke må fortælle andre om din gode idé - for hvis de fortæller vidt og bredt om idéen kan andre der ikke er bundet af kontrakten stjæle din idé.

Der skal på et fremtidigt tidspunkt tilføjes ting som mobil/kort betaling for diverse ydelser, er det noget jeg skal være momsregistreret for at kunne have på sitet, til den tid?

Jeg vil umiddelbart sige at medmindre du har en rigtig god grund til at udskyde momsregistreringen, så skal du bare blive registreret og i stedet fokusere på at passe din virksomhed. Du kommer til at skulle holde regnskab, men det er en god ide alligevel. Hvis du tror på din idé, så sats da på den.

Nogen der har kendskab til webudviklere i eks. andre lande, idet jeg kunne forestille mig at det var en del billigere at få lavet?

Der er forskellige sites på nettet, som f.eks. www.rentacoder.com, hvor du kan hyre folk til afgrænsede opgaver. Ville dog ikke anbefale det til dit brug når du skriver at du ikke selv kan kode - for så bliver det svært at sortere i hvad der er seriøst og hvad der ikke er. Desuden skal du vide at der kan være helt op til en faktor 10 i forskel på effektiviteten af programmører, så det er ikke kun timeprisen du skal gå efter.

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge at finde et system der næsten kan det du ønsker, og så hyre en dygtig programmør til at tilrette det til dit formål.
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 10:47
Du skal være momsregisteret for at kunne modtage kreditkort betaling (for at få indløsningsaftale med PBS).

Det er dog ikke nødvendigt for at modtage SMS betaling.

Men der er da ingen grund til ikke at blive det, især hvis du får nogle store omkostninger til programmering. Så er det meget rart at kunne trække det fra.

Udover det får du ved SMS betaling ca. 50% af beløbet selv, teleselskaberne tager 40% og de sidste 10% går til udbyderen. Det er en cirka udregning, men den passer meget godt på de systemer jeg har arbejdet med.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)