Hej Amino's Som en udløber af denne tråd http://www.amino.dk/forums/p/81133/518201.aspx#518201 har jeg besluttet mig for at lave min egen webshop, fremfor at købe en konkurent/kollegas. Men straks opstår næste udfordring jo (heldigvis, for hvad var en dag uden udfordringer !! ) Udfordringen ligger jo i at jeg intet ved om disse templates, Magento, Joomla, Wp osv. er tæt på fremedord for mig. Jeg har også reserveret 2 domæner, som jeg vil satse på, med mindre der dukker bedre ideer op henad vejen. Lidt brainstorming på det ender med disse ideer.
Design skal være simpelt, jeg gider ikke store forcromede menu'er med uoverskuelige "dropdown lister" Folk der søger på mine varer har et mål når de sætter sig, så derfor skal det være let og hurtigt at komme frem til den vare man søger og der skal i den forbindelse dukke alternativer op, gerne alternativer jeg kan kategorisere så jeg kan sælge en bedre vare. I forbindelse med at jeg har lavet en markedsrundspørge på danmarks største online forum indenfor min branche, var kundernes priortet følgende : 1. pris (her er jeg 100% med) 2. leveringstid, denne var især vigtigt indenfor en specifik gruppe og her var det min tanke at lave et lager i højsæson og så sende fra dag til dag mod et mindre tillæg, har set flere aktører her på Amino som tilbyder lagerhotel, plukning og levering til ganske fornuftige priser. Så jeg finder det vigtig at man i shoppen under tilgængelighed kan se/foretrække varer der kan dag til dag leveres. 3. alderen på varene, et punkt der ikke kommer til at give problemer, det er et "behov" der er opstået fordi det i forum kredse har lydt at en af de store aktører sælger varer der er tæt på anbefalet grænse når det kommer til alder. Dels er det langt henad vejen en vandrehistorie, dels er det ikke et problem hos min leverandør. 4. dansk support, hvilket de nuværende top 3 firma'er ikke er ret stærke i, faktisk tilbyder 2 af dem kun svar på tysk/engelsk. Jeg har siddet med dansk support for en af de store tyske aktører, så derfor er det her hvor jeg virkelig er stærk.
Det er også vigtigt for mig at shoppen er 100 bundet sammen med at endnu ikke valgt økonomisystem (hælder til economic da jeg synes jeg har en nemmere tilgængelighed ved et online system, men dette kommer også lidt an på den erfaring der er hos den som jeg vælger at få til at udføre opgaven) Ang. kortbetaling så er jeg her blank, vigtigt for mig er det at der findes en mulighed for at bruge alle gængse kort og at man kan vælge forudbetaling via bankoverførsel mod et lille gebyr Generelt skal systemet være så automatisk som overhovedet muligt, da jeg vil bruge tiden på support frem for indviklet afvikling/bestilling.
Dette er mine tanker på nuværende, tilbud modtages gerne pr. nedenstående mail, hvorimod råd, vejledning er særdeles velkommen her i tråden. Tilbud med referencer vil blive foretrukket.
Mvh.
Kim N. Olesen |
Hej Kim,
Hvis det er en webshop, hvor der skal handles online er de systemer du skal kigge på nok nærmere: Magento, osCommerce og Prestashop.
Du er velkommen til at kontakte mig via. min hjemmeside for rådgivning eller tilbud.
Mvh. Sven Philipsen