Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et bearbejdet spiritus produkt og tilladelse til at sælge dette i Danmark

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indsat nogle links til relevante myndigheder vedr. forskellige forhold man skal være opmærksomme på, hvis nogle skulle ønske at begynde produktion i større eller mindre grad af spiritus/likør.

Punktafgifter : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111249&vId=202797&i=105&action=open#i111249

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111252&vId=202797&i=108&action=close#i111252

Det er værd at notere, at :

Virksomheder, der fremstiller eller indfører afgiftspligtige varer, skal registreres som oplagshaver. Aftapning eller anden behandling af varer i erhvervsmæssig øjemed anses også for fremstilling

og at:

Registrering er betinget af, at virksomheden stiller sikkerhed for skyldige afgifter på mindst 200.000 kr. Sikkerhedens endelige størrelse fastsættes af SKAT efter særlige regler. SKAT kan stille krav om fuld sikkerhed for afgiften ved manglende rettidig betaling jf. § 23, stk. 1.

Den med de 200.000 kr. var lige en mavepuster, når intentionerne var at starte op i mindre målestok, nærmest sådan lidt "hobbysalg" agtigt for stille og roligt, forhåbentligt udvide salget.

og at:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=111251&vId=202797&search=spiritus

viser afgiftsstørrelserne på spiritus.

Derudover var der fødevare regionens krav til etablering af virksomheden set med deres øjne vedr. godkendelse af lokaler og godkendelse til lokaler, flaskers godkendelse til videresalg (grænser for Kadmium og jern)

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontrol/Ny_virksomhed_hvordan/Gode_raad_naar_du_starter_virksomhed.htm

Stikord er her lokalegodkendelse, Egenkontrolplan, mærkningsbekendtgørelse omm.

Man skal iøvrigt også godkendes som importør og dermed oplagshaver og godkendes mhp. salg detail/engros.

Mh. Italien !

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12887
Skrevet kl. 13:18

Italien

Du glemmer lige at de regler der skal overholdes når du har med bandfarlige stoffer at gøre !

Hvis de 200.000 kr er et problem for dig forstår jeg ikke hvorfor du så ikke får produktet lave som private label hos nogle der allerede fremstiller alkoholiske drikke.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 13:20

Hej og tak til alle der havde lyst til at svare på mine indlæg

Ja - man lærer meget herinde og ude i det store samfund :-))

Tak for alle tilbagemeldingerne. Jeg kan se i forhold til min planlægning, at det i første omgang er mest aktuelt med en produktion hos en allerede godkendt producent. Ad den vej kan jeg teste produkterne af, hurtigere og mere effektivt til et bredere publikum.

Er der nogen, der kender et firma i Danmark der er istand til at producere et "ikke eget" spiritus produkt på baggrund af en forhandlet økonomisk/volumebaseret aftale mellem f.eks. undertegnede og producenten i form af et kundeudviklet Private label produkt.

Jeg har fundet et par steder, der reklamerer med Private label produktion, men det er deres "inhouse" produkter, der kan lanceres som Private label og altså ikke spiritus produkter jeg har opskriften på.

I min optik vil det blive en win/win situation på sigt :-) især, da jeg kommer til at lægge en masse energi i produktion, logistik, markedsføring og udvikling af flere spændende varianter bl.a. som Frozen og Shots.

Mh. Italien !

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:43

En del mikrobryggerier og danske vinavlere kunne jo godt tænkes dels at have de nødvendige faciliteter m.h.t. hygiejne samt tilladelser på plads samt erfaring med myndighederne så måske er det et sted at starte? Hvis man finder en god dialog kan man måske endda være så heldig at de har en gårdbutik eller lignende med plads på hylderne.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 08:20

Hej og tak for dit svar

Jeg har selv overvejet et mikrobrygger/destilleri og jeg har brug for at vide om der var nogen her på Amino, der helt konkret kender nogen der indgår denne type aftaler.

Mh. Italien !

Fra Århus
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 25
Fra  Bevco.dk Skrevet kl. 22:31

Hej

Jeg kan evt. hjælpe dig med processerne, og vi kunne måske godt være interesserede i at lancere et sådan produkt på www.bevco.dk 

Mvh Michael

www.bevco.dk - Fadøl, Vin, Spiritus, Øl, Vand og Mixer - DK´s største udvalg online med dag-til-dag levering i hele landet.

Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:14
Hej.

Kender du reglerne omkring fremstilling af alcohol.
Kunne godt tænke mig at vide om det er lovligt at fremstille alcohol til eget forbrug der hjemme..??
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)