Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af hårdttræ til USA

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en, der har erfaring med eksport af afrikansk hårdttræ til USA?

VI har solgt en temmelig stor ordre til USA - og det er jo dejligt i disse tider, at skulle ansætte flere folk frem for at afskedigeBig Smile

Vi har aldrig før eksporteret til USA, og troede ikke at det blev aktuelt da vi gav tilbud. Derfor er vi nu lidt sent ude. Kunden har overført noget af beløbet i henhold til vore salgsbetingelser, så nu skal vi bare i gang med at svejse.

Jeg har talt med Miljønministeriet, men er ikke blevet meget klogere.

Er der krav om, at hårdttræsplanker skal være varmebehandlet eller skal vi foretage os andet?

Til emballagen har vi tænkt os, at bruge plastikpaller for at undgå varmebehandling af emballagen.

VI skal levere nogle til metalkonstruktioner med hårdttræsplanker isat.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med ordren, det lyder til du ikke er helt klar på kravene, så håber der er lidt luft i budgettet ;-)

Mon ikke den danske ambasade i USA eller den amerikanske i DK kan hjælpe?

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, den har jeg været inde på - og faktisk også dem jeg har været i kontakt med (ej Miljøministeriet som jeg skrev).

Men nu gennemgik jeg den lige igen og umiddelbart er det ikke en herregård det koster, at få et certifikat til udførelse - max. 5.000 kr. hurtig lagt sammen.

Jeg siger tak:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Roscoe:
Men nu gennemgik jeg den lige igen og umiddelbart er det ikke en herregård det koster, at få et certifikat til udførelse - max. 5.000 kr. hurtig lagt sammen.

Mend et siger jo intet om hvad de Amerikanske myndigheder kræver af godkendelse for at du kan indføre det til US.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

USA stiller krav om et Internationalt Certifikat under ISPM. Der er 172 lande, der har vedtaget standarder på området. 

Det certifikat kan Plantedirektoratet udstede mod behørigt vederlag.

I alle tilfælde er det sådan jeg læser det, men nu sætter jeg vores importør på sagen i morgen. De må have prøvet den slags før.

Det er ikke noget farligt ved træet og vores importør (DLH) eksporterer det direkte til USA i forvejen. Vi skal blot have det hjem på vores fabrik for at kappe det i de rigtige længder, montere det deltvist m.v.

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Roscoe

Jeg har skibet masser er hårdttræ til USA og vil gerne hjælpe dig.  Vil du være rar at sende kontakt tlf eller mail, eller andet,  så jeg kan korrespondere med dig direkte - det kan godt være lidt kompliceret.  Jeg er tidligere DLH mand.

Mange hilsener.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg tror vi har fået styr på det. I alle tilfælde er transport og inspektion med PD booket, og løbet er næsten kørt. SKAT har været inde over i forhold til tarfif numre m.v.

Hvis vi mod forventning løber i problemer kontakter jeg dig - tak for tilbudet.

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det FSC træ?
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Roscoe

Som ny sælger til USA skal du være opmærksom på, at det kan blive udtaget til fysisk toldinspektion.  Dette prøvede jeg for nogle år siden, med et parti Teak træ fra Nigeria.   Der gik to måneder hvor de havde hunde til at snuse, borede huller og savede det over.   Da vi fik det tilbage til kunden, var det med en stor undskyldning fra toldvæsenet som sagde, at en ny sælger, en ny importør og fra Nigeria, ja så måtte det være drugs.

Sammen med undskyldningen kom også en regning på usd 2000, så den forretning var der ikke meget ved.

Mange hilsener

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)