Dato: 08-11-2006 22:00:14 Forfatter: Biz. Since 1992 Kan se i fleste tager fotos af ''små'' ting... jeg skal tage fotos af en person med tøjet på, så jeg kan ikke bruge de små opstal''er der :-(
For en fingernem person må det være muligt at bygge en kasse i menneskestørrelse, så du opnår samme effekt. Evt. så besøg en forretning der har en af de nævnte kasser, tag så mange billeder som muligt af den, og gå hjem og en sammen.
joo måske, jeg har også tænkt mig at lave noget gardin som sættes fast i loftet på en stor rund-bugeskinde, så man kan trække fra når man ikke bruger det.
Men hvilken type lampe/pærer er bedst ?
og er der noget speciale "gardin" som er godt ? og hvor købes det ?
Vi bruger blot almindlige arbejdelamper (500-1000 watt)
Et kamera der kan tage "macro" billeder.
Jeg har købt baggrund men bruger den kun nogen gange.
En dag som i dag hvor solen skinner tager jeg blot min cube med ud på terrassen og "skyder" billederne.
de fleste gange redigerer jeg baggrunden på billedet i Adobe Photoshop hvilket jeg syntes er nemmere end at bruge en masse tid på at finde den rigtige belysning.
Men det kræver selvfølgelig lige at man lærer funktionerne i Photoshop.
Dato: 30-10-2006 22:08:55 Forfatter:Biz. Since 1992
......Det som vi bruger fortiden er et godt alm. digital cam, og halogen lys på 3000W ialt. (alm. bygge lamper på 500w stk, men de varmer og er ikke helt optimalt lys) .......
I siger at det er et problem at bruge kunstigt lys som belysning - Sikkert pga. den ændrede farve. Alm. belysning giver typisk et "varmt gult" billede og er lyset kraftigt så varmer det også.. Dette kan løses ved at bruge lysdioder, hvilket kan generere lys, der matcher dagslys. Altså den samme kalvin-farvetemperatur fra en lysdiode som der kommer fra solen. Desuden bliver lysdioderne ikke varme som en alm. kraftig lampe, så det vil også være muligt at være i det samme rum som billederne tages. (alm. pærere benytter meget lidt af energien til lys, hvorimod lysdioder anvender betydeligt mere af energien til lys og ikke varme) Dette vil ikke forstyrre billedet og eventuelt kan lyset forbindes med en computer, hvor man manuelt ved tasterne kan ændre farvetemperaturen så billedets farvepåvirkning er perfekt.
Mht. at få den rigtige farvetemperatur, så kan et spejlrefleks kamera optage i RAW format. Med den rigtige software kan man så ændre farvetemperatuen bagefter, men det er dog noget nemmere at få det rigtigt inden billedet tages.
Macro Billeder:
Tages med et macro objektiv, der mulliggør at man kan komme meget tæt på motivet og stadig stille skarpt. Dermed kommer selv små ting til at fylde en pæn del af det færdige billede. Til produktfotos til nettet er det ikke strengt nødvendigt da du blot kan beskære billedet i fx. photoshop.
Det jeg gør når jeg laver billeder til min webshop er:
1. Jeg ligger produktet på bagsiden af en plakat, i sollys.
2. Så laver jeg dem om i et super gratis program der hedder picasa2 (kan downloades på google). Som regl kan man bare klikke sig ind på billedet, og derefter klikke på en knap der hedder "jeg føler mig heldig". Så plejer der at se perfekt ud. (som om produktet svæver i en hvid baggrund, man ikke kan se).
Hvis ikke det virker skal man bare gå ind på billedet og redigere farverne manuelt.
Når jeg har lagt billerne på plakaten, tager jeg bare billederne med et godt kamera.
Derefter ligger jeg dem bare ind i min pc. :)
Sorry..
Dato: 23-04-2007 23:01:48 Forfatter: A Enoch
Det jeg gør når jeg laver billeder til min webshop er:
1. Jeg ligger produktet på bagsiden af en plakat, i sollys.
2. Så laver jeg dem om i et super gratis program der hedder picasa2 (kan downloades på google). Som regl kan man bare klikke sig ind på billedet, og derefter klikke på en knap der hedder ''jeg føler mig heldig''. Så plejer der at se perfekt ud. (som om produktet svæver i en hvid baggrund, man ikke kan se).
Hvis ikke det virker skal man bare gå ind på billedet og redigere farverne manuelt.